معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خبر داد؛
رضایت بخش نبودن روند مناسب سازی معابر برای معلولان مرکزی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: روند مناسب سازی معابر برای تردد معلولان استان رضایت بخش نیست و بر اساس مستندات موجود باید اقدامات متعددی در تسهیل آمد و شد و رفع نواقص معماری اماکن عمومی و دولتی صورت گیرد

دکتر منوچهر کاظمی افزود: تعامل هدفمند شهرداری و بهزیستی استان در سالهای اخیر سبب شده بسیاری از نواقص در حوزه مناسب سازی تردد معلولان رفع شود، اما هنوز مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و باید راهبردها با جدیت و به صورت گسترده‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت‌ها و تورم در مصالح ساختمانی مقداری در روند مناسب سازی معابر برای معلولان استان اثرگذار بوده، اما می‌توان با برنامه‌ریزی مدون اهداف این حوزه را به‌ پیش برد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی ابراز داشت: در این برنامه‌ریزی لازم است هر سال یک خیابان اصلی شهر، یک پارک و یا یک مرکز درمانی و تجاری از نظر نواقص معماری برای معلولان مناسب‌سازی شود تا در این بازه زمانی بخش مهمی از اهداف مناسب سازی محقق شود.

دکنرکاظمی تصریح کرد: مناسب سازی در برخی ادارات، بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی در استان انجام نشده و یا ضعیف است که می‌طلبد مدیریت شهری در این خصوص و در راستای حقوق شهروندی تلاش کند.

کد خبر 47221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد