حضور کارشناسان و خودروهای اورژانس اجتماعی در پایگاه‌های نماز جمعه در خراسان رضوی

مسئول برنامه اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از حضور دسته‌جمعی کارشناسان و خودروهای اورژانس اجتماعی در پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر استان در روز جهانی منع خشونت علیه زنان خبر داد.

نسیم بوستانی گفت: کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی در ۲۰ شهرستان استان به منظور حساس‌سازی و آگاه‌سازی در موضوع منع خشونت علیه زنان در مراکز تجمع مردم در نماز جمعه حضور یافتند و با شرکت کنندگان در این آیین عبادی، گفتگو کردند.

وی افزود: این کارشناسان که به همراه خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در این مکان‌ها حضور یافته بودند در گفتگو با اعضای خانواده‌ها در خصوص انواع خشونت، راه‌های پیشگیری از خشونت و رهایی از خشونت خانگی با آنها به گفتگو پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی همچنین از خانم‌های حاضر در نماز جمعه خواستند در صورت قرار گرفتن در معرض خشونت اعضای خانواده یا اطرافیان به مراکز اورژانس اجتماعی مراجعه یا با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند.

حضور کارشناسان و خودروهای اورژانس اجتماعی در پایگاه‌های نماز جمعه در خراسان رضوی

اورژانس اجتماعی، یک برنامه‌ی بومی در کشور ماست

بوستانی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی، یک برنامه‌ی بومی در کشور ماست، گفت: ایران از پیشتازان این حوزه است و خوشبختانه در سال‌های اخیر، اقبال مردم به این فعالیت اجتماعی، بسیار بیشتر از گذشته شده است و حساسیت مردم در حوزه اطلاع رسانی در زمینه خشونت افزایش یافته است.

کارشناس مسئول برنامه اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما از هر فرصتی برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم در مورد حقوق زنان و کودکان استفاده می‌کنیم و به همین خاطر، در روز جهانی منع خشونت علیه زنان به محل‌هایی رفتیم که خانواده ها حضور پررنگ‌تری در آن دارند.

وی یادآور شد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد خانواده‌هایی که ایمان عمیق قلبی دارند و رفتار مؤمنانه و دین‌دارانه را با خانواده پیشه می‌کنند کمتر دچار خشونت خانگی می‌شوند.

بوستانی گفت: زن در فرهنگ اسلامی، جایگاه والایی دارد و تا آنجا که بزرگان دین ما عنوان می‌کنند هیچ خشونتی علیه خانم‌ها پذیرفته نیست اما برخورد با خشونت علیه زنان، تنها به برخورد اخلاقی ختم نمی‌شود بلکه قانون و اورژانس اجتماعی هم در این قسمت ورود دارد تا مانع خشونت در خانواده ها بشود.

وی گفت: با کمک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، زنان و دختران خشونت‌دیده را در خانه‌های امن تحت نظارت بهزیستی به صورت موقت نگهداری می‌کنیم تا تضمین کافی از سوی خانواده داده شود که به رفتار خشن علیه آنها پایان داده می‌شود.

بوستانی تأکید کرد: متأسفانه شاهد افزایش خشونت‌های خانگی در ماه‌های گذشته بوده‌ایم که عمده‌ترین دلیل آن، وضعیت اقتصادی، مشکلات ناشی از بیماری کرونا و تشویش روابط عاطفی خانواده‌ها بر اثر روابط ناشی از القائات شبکه‌های اجتماعی بوده است.

حضور کارشناسان و خودروهای اورژانس اجتماعی در پایگاه‌های نماز جمعه در خراسان رضوی

کد خبر 47184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد