بوستان‌های مشهد برای افراد دارای معلولیت دسترس‌پذیر می‌شود

وسایل بازی مناسب‌ افراد دارای معلولیت در جنب آسایشگاه فیاض‌بخش در روز جهانی معلولین به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس مصوبات نشست مشترک شهرداری مشهد و بهزیستی خراسان رضوی، همچنین یک کلیپ و اینفوگرافی با هدف اطلاع‌رسانی در مورد بوستان‌های مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت تهیه و در شبکه‌های مجازی و شبکه اینترنت بارگذاری می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این نشست گفت: نماینده جامعه معلولین خراسان رضوی که بررسی جامعی از وضعیت پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر مشهد انجام داده، موارد نقص و کاستی دسترس‌پذیری مراکز تفریحی و ورزشی برای افراد دارای معلولیت را احصا و در جلسه ارائه کرد.

حمیدرضا علیزاده گفت: در همین جلسه پیشنهاد شد که آقای محمد ایمانی‌راد، به عنوان مشاور شهرداری در زمینه‌ی مناسب‌سازی بکارگیری شود که شهرداری در خصوص بررسی و بکارگیری ایشان، قول مساعد داد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گزارشی از وضعیت پارک‌ها و بوستان‌های مشهد و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

وی افزود: مشهد دارای ۶۸۳ بوستان می‌باشد که در این مراکز تعدادی وسایل بازی مناسب‌سازی شده و ۷۰ عدد آبخوری سه سطحی نصب شده است.

بوستان‌های مشهد برای افراد دارای معلولیت دسترس‌پذیر می‌شود

وی ضمن تشکر از شهرداری و مجموعه‌ی دفتر بهبود محیط زیست شهری این نهاد گفت: همچنین ۵ ست کامل وسایل ورزشی و بازی کودکان دارای معلولیت تا پایان سال در بوستان‌های ملت، پردیس، بهار و بسیج نصب و بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان محترم باید توجه داشته باشند که از وسایل مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت استفاده نکنند که این وسایل تخریب نگردد و معلولین بتوانند از آنها استفاده نمایند.

علیزاده با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی بوستان‌ها برای کودکان دارای معلولیت گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ کودک معلول تحت پوشش بهزیستی مشهد هستند که حدود ۷ هزار نفرشان زیر ۱۲ سال و در سنین بازی می‌باشند.

وی همچنین یادآور شد: مشهد شهر سیاحتی زیارتی است و در طول سال پذیرای هزاران خانواده زائر و مسافر دارای عضو معلول است بنا بر این بوستان‌های دسترس‌پذیر برای افراد دارای معلولیت، مشتریان و کاربرانی بسیار بیشتر از کودکان دارای معلولیت مشهد دارد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه دسترس پذیری بوستان‌های مشهد در دستور کار شهرداری است و این کار با سرعت مناسب در حال انجام می‌باشد.

بوستان‌های مشهد برای افراد دارای معلولیت دسترس‌پذیر می‌شود

کد خبر 47158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد