اصفهان الگوی احترام به سالمند در منطقه و جهان می‌شود

شهردار اصفهان گفت: مسئله سالمندان برای ما به اندازه‌ای مهم است که تمایل داریم اصفهان شهر الگوی احترام به سالمند شناخته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، علی قاسم زاده در جلسه‌ای با حضور نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند اظهار کرد: سالمند در فرهنگ ما ریشه عمیق دارد و مردم ایران برای سالمندان احترام زیادی قائل‌اند.

شهردار اصفهان گفت: در مدیریت شهری، تمرکز بر محله محوری است و قرار است در هر محله قرار با یک نگاه جامع و مبتنی بر توسعه پایدار سطح زندگی در محلات ارتقاء پیدا کند.  

وی افزود: بحث سالمند در فرهنگ ایرانیان ریشه عمیقی دارد ومردم ما برای سالمندان احترام زیادی قائل هستند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بزرگترین حامی سالمندان از لحاظ عاطفی و اجتماعی، خانواده است ادامه داد: هر کجا نهاد خانواده ضعیف و سست شود موقعیت سالمند در معرض آسیب قرار می‌گیرد. حتی با یک نگاه به آینده، تکریم سالمند یعنی تبلیغ ازدواج و فرزندآوری. اما به عنوان یک مساله اجتماعی، مساله سالمندان برای ما مهم بوده و علاقمند هستیم به اصفهان از این جهت یک شهر الگو در احترام به سالمند باشد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان در کنار پارک‌های عمومی محله به محله پارک‌هایی وجود دارد که پاتوق روزانه سالمندان است؛ مثل باغ تجربه که به صورت اختصاص پارک‌های ویژه سالمندان طراحی شده است.

وی افزود: در مدیریت شهری جدید، تمرکز بر محله محوری است و در هر محله قرار است با یک نگاه جامع و مبتنی بر توسعه پایدار سطح زندگی در محلات ارتقاء پیدا کند.  که نگاه، نگاه همه جانبه‌ای خواهد بود و با مناسب‌سازی شهری بتوانیم به زندگی بهتر سالمندان کمک کنیم.

قاسم‌زاده افزود: پیش بینی ما این است در یک دوره چهار ساله همه محلات اصفهان در معرض بازآفرینی و ارتقاء قرار خواهد گرفت. در این فرایند امید است بتوانیم تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه، توسعه در محلات با مشارکت خود مرددم اتفاق خواهد افتاد، یادآور شد:  در این مشارکت سالمندان  نقش مهمی دارند و شبکه اجتماعی که در محلات شکل خواهد گرفت بخشی از این شبکه اجتماعی، سالمندان خواهد بود که باید از تجربه آنان برای ارتقاء محله کمک گرفت.

وی گفت: اگر این نگاه به عنوان یک نگاه ملی و منطقه‌ای تلقی شود و بتوانیم تجارب را به اشتراک بگذاریم قطعا سرعت کار بیشتر خواهد شد.

قاسم‌زاده  ادامه داد: شهرداری اصفهان به دیپلماسی عمومی خیلی جدی پرداخته است،  دیپلماسی عمومی فارغ از بعضی محدودیت‌های دیپلماسی رسمی به ارتباط بین سمن‌ها و گروه‌های مردمی می پردازد. و این ارتباطات را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

وی با دعوت از نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فصل بهار و اردیبهشت به مناسبت روز اصفهان گفت: اردیبهشت اصفهان بسیار زیباست، مبادا آن را با بهشت اشتباه بگیرید.

کد خبر 47103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد