شایع ترین خشونت در جوامع ، خشونت علیه زنان و کودکان است

همایش منع خشونت خانگی با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، اساتید و کارشناسان حوزه اجتماعی ، روانشناسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ، گفت : سازمان بسیج مستضعفان به فرمان رهبر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاسیس شد که امیدوارم با الگو قرار دادن روش و سیره بنیانگذار انقلاب اسلامی بتوانیم گام های موثری در توسعه همه جانبه میهن اسلامی برداریم.
وی با بیان اینکه خشنونت انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها خشونت خانگی است ، افزود : شایع ترین خشونت در جوامع خشونت علیه زنان و کودکان است و رویکرد ما در سازمان کاهش خشونت ها با نگاه فراجنسیتی است.
مدیرکل بهزیستی مازندران به فعالیت مرکز زنان خشونت دیده (خانه امن ) در مازندران اشاره کرد و ادامه داد : هدف از راه اندازی این مراکز ، ارائه خدمات تخصصی اجتماعی ، روانشناسی و حقوقی به افراد پذیرش شده در این مرکز است.
دکتر گوهردهی با تاکید بر توجه به سلامت جسمی افراد ، گفت : این مراکز می تواند پناهگاه امنی برای زنان و بانوان آسیب دیده از خشونت و پیامدهای ناشی از آن باشد.
وی به فعالیت اورژانس اجتماعی در حوزه خشونت اشاره کرد و افزود : در حال حاضر اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف توانسته جایگاه خوبی در بین آحاد جامعه کسب کند و رویکرد بهزیستی نیز برای ارائه خدمات بیشتر  و دسترسی پذیری این خدمات ، جمع آوری پایگاه اورژانس اجتماعی و راه اندازی مراکز اورژانس سطح 3 در شهرهای بزرگ می باشد.
 مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه رویکرد ما فراجنسیتی می باشد ، ادامه داد : باید با اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی جمعیت تحت پوشش را به سمتی هدایت کنیم که برای دریافت خدمات تخصصی تر به اورژانس اجتماعی مراجعه کنند.

کد خبر 47100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد