اجرای دقیق بندهای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مهمترین خواسته افراد تحت حمایت بهزیستی می باشد

مهم‌ترین بندهای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت به درستی اجرا نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان نرگس عسگری در نشست با افراد دارای معلولیت چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین بند قانون در رابطه با اختصاص سه درصد سهمیه استخدامی‌ها به معلولان به درستی اجرا نمی‌شود و در حالی که بسیاری از این افراد از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند، مراحل استخدامی آنان به درستی انجام نمی شود که  نیاز به ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع است.

 عسگری با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد از جامعه معلولان کشور بیکار هستند و این آمار در چهارمحال و بختیاری بالاتر است، افزود: این افراد برای به پایان فرآیند تحصیلی خود به زمان بیشتری نیاز دارند واین مسئله موجب بالا رفتن آمار بیکاری معلولان به ویژه معلولان تحصیل‌کرده شده است و درنهایت این گروه شرایط سنی استخدام را از دست می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای اساسی در این رابطه، حذف شرط سنی برای معلولان و یا بازنگری در تعیین سقف سنی ویژه معلولان برای شرکت در استخدامی‌ها است.

عسگری افزود: در صورتی که فراکسیون معلولان در مجلس شورای اسلامی فعال شود می‌توان به تصحیح اشکالات موجود در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت و همچنین بازنگری جدی در اختصاص اعتبارات بهزیستی در بودجه ۱۴۰۱ امیدوار شد.

کد خبر 47082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد