سقز | برگزاری جلسه اورژانس اجتماعی بامرکز مدیریت بیماریهای واگیر

مرکز مدیریت بیماریهای واگیر شهرستان سقز با همکاری اورژانس اجتماعی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی و نیز کارزار اطلاع رسانی و برگزاری کمپین " من هم آزمایش اچ آی وی می دهم" می¬کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان : شهربانوهادی، مسئول مرکز اورژانس اجتماعی سقز ضمن اشاره به جامعه هدف مورد حمایت و مداخله این مرکز که از اقشار آسیب دیده و یا در معرض آسیب های اجتماعی می باشند و همواره خطراتی از جمله ابتلا به بیماری های واگیر همچون ایدز در میان آنان وجود دارد ابراز نمود؛  آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های مداوم در این خصوص یکی از ملزومات کاری اورژانس اجتماعی می باشد.

در همین راستا طی جلسه آموزشی که از جانب مرکز مدیریت بیماریهای واگیر شبکه بهداشت و درمان سقز برای کارشناسان مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز برگزار شد محورهای ذیل مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

1.    اطلاع رسانی مناسب در خصوص اچ¬آی¬وی/ ایدز و اهمیت پیشگیری از آن و همچنین فراهم آوری دسترسی به تست تشخیصی اچ آی وی
2.    معرفی اقدامات، دستاوردها و چالشهای موجود در زمینه برنامه¬های اچ¬آی¬وی/ ایدز 

3.    جلب مشارکت انجمنهای غیر دولتی و عموم مردم در برنامه¬های پیشگیری و کنترل  ایدز 

در جلسه مذکور مقرر شد کمپین و کارزار اطلاع رسانی و دسترسی به تست تشخیصی اچ آی وی در شهرستان سقز باهمکاری اورژانس اجتماعی با دو هدف بیماریابی در جمعیت های کلیدی ، و کاهش استیگما و دسترسی همگانی به آموزش و تشخیص اچ آی وی  برگزار گردد.

کد خبر 47027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد