مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:رای ساماندهی هرچه بهتر معتادان به مصرف مواد مخدر نیازمند مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت:برای ساماندهی هرچه بهتر معتادان به مصرف مواد مخدر نیازمند مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم، اما متاسفانه چنین مرکزی در استان قزوین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی مراکز ماده ۱۶ در قزوین موافقت شده است، افزود: به دلیل نبود اعتبار و نقدینگی کافی اجرای این طرح در استان قزوین هنوز محقق نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکز هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: بخشی از تامین منابع مادی ایجاد مراکز ماده ۱۶ بر عهده شورای هماهنگی مبارزه با مخدر و بخش دیگر آن برعهده شهرداری است.

وی ادامه داد: شهرداری قزوین هر ساله مشارکت قابل قبولی با بهزیستی در زمینه ساماندهی معتادان داشته، اما از ابتدای سال تاکنون وجهی دریافت نکرده ایم و شهرداری‌های شهرستان‌ها نیز همکاری قابل قبولی در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود در این زمینه ندارند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر در قزوین شناسایی شده که به دلیل نبود مراکز ماده ۱۶ در ساماندهی این افراد آنگونه که باید و شایسته است، اقدام نشده است

کد خبر 47013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد