ترویج فرهنگ اشتغال پایدار از وظایف بهزیستی است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حوزه اجتماعی باید تجربه ها به هم افزایی منجر شوند، اظهار داشت: بنیه علمی و میانگین بهره مندی از تجربیات در کارکنان و فعالین بخش اجتماعی بهزیستی استان تهران در جایگاهی مطلوب قرار دارد و باید آن را ارتقا داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مهدی خانکه که در جمع کارشناسان دفتر زنان بهزیستی استان و شهرستان ها سخن می گفت، خاطر نشان کرد: یکی از علل توفیق و فائق آمدن کادر درمان و جامعه پزشکی بر ویروس کرونا داشتن ساختاری مناسب و باور به توان داخلی بود که می توان با بهره از این موارد در حوزه زنان سرپرست خانوار جدی تر وارد شد و نتایج ملموس و قابل فهمی را برای جامعه به دست آورد.  

خانکه در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مواردی چون ساماندهی کودکان کار و خیابان و زنان سرپرست خانوار از جایگاه و اهمیتی بالا برخوردار است، بیان داشت: این مباحث به طور جدی دنبال شده و از دغدغه های این دولت قلمداد می شوند که ما نیز در سطح استان تهران با حساسیت به حل و فصل مشکلات این دو حوزه اقدام می کنیم.  

این مسئول با تصریح اینکه ایجاد شغل جزء تکالیف سازمانی بهزیستی نیست، خاطر نشان کرد:  ترویج فرهنگ اشتغال پایدار از وظایف بهزیستی است و تلاش برای افزایش اعتماد به نفس، افزایش انگیزه و شغل پذیری برای زنان سرپرست خانوار از اهمیتی ویژه برخوردار است که برنامه های حمایتی بهزیستی نیز بر این مبنا استوار است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در کشور ما تصورات غلطی در خصوص اشتغال وجود دارد که ما متولیان حوزه زنان سرپرست خانوار وظیفه داریم با تقویت عزت نفس در این زنان و با تاکید بر آموزش های مختلف، فهم مشترکی را ایجاد کرده و در سایه آن ها در رسیدن به شغل مطلوب، این افراد را کمک کنیم.  

خانکه در پایان بیمه زنان سرپرست خانوار را نوعی چشم انداز توصیف کرد و ادامه داد: نگاه حمایتی بهزیستی در این حوزه باید توسعه یابد و موارد آموزشی نیز به همراه آن ایجاد شود.

کد خبر 46979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد