همکاری فی مابین بهزیستی و دادگستری منجرب به کاهش آسیب های اجتماعی و وقوع جرم می شود

مدیرکل بهزیستی استان با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان با حجت الاسلام و المسلمین عین الکمال معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دیدار کرد.

در این دیدار انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری و ساره امیرجان معاون اجتماعی بهزیستی استان مدیرکل را همراهی می کردند.

در این دیدار علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن مقدمات این دیدار، تعامل و همکاری فی مابین بهزیستی استان و دادگستری را در بالاترین سطح ابراز و همکاری فی مابین این دو دستگاه را منجرب به کاهش آسیب های اجتماهی و وقوع جرم  بیان و ابراز داشتند : بهزیستی استان با تحت حمایت داشتن بیش از ۱۳ هزار معلول شناسایی شده در استان با قریب به ۳۰۰ پرسنل در حال ارائه خدمات از صفر سالگی تا سالمندی به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است.

ایشان با بیان تحت حمایت و نگهداری بیش از یک هزار نفر در مراکز شبانه روزی اظهار داشتند : با نظارت، بازدید های مستمر و دقت در اجرای پروتکل های بهداشتی در این مراکز، بهزیستی استان جزء استان های موفق در پیشگیری و کاهش فوت در ایام کرونا در کشور بوده که آمار تعداد فوتی های ایام کرونا  نسبت به ایام غیر کرونا با کاهش روبرو بوده است و این امر موجب تقدیر بهزیستی استان توسط ریاست سازمان بهزیستی کشور نیز قرار گرفته است.

ایزدپور با تحت نظارت داشتن بیش از ۲۵۰ مرکز غیردولتی که از این تعداد ۹۸ مرکز در قالب موسسه خیریه می باشند اشاره داشته و تصریح کردند : تعداد خانه های نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست تحت نظارت بهزیستی استان ۱۰ خانه بوده که کلیه این خانه ها توسط موسسات خیریه اداره و تعداد ۲۰۵ فرزند در این مراکز خدمات نگهداری و آموزشی دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با معرفی مرکز مداخله در بحران های اجتماعی و خط ۱۲۳ ادامه دادند : ۱۰۰ فرزند امداد بگیر و یک هزارو ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در سطح استان از خدمات حوزه اجتماعی بهزیستی استان بهره مند می شوند که در سال گذشته با پیگیری ها و برگزاری مستمر کمیته فرزند خواندگی تعداد ۲۲ فرزند به خانواده جایگزین واگذار و در شش ماهه نخست امسال نیز این امر به ۶ خانواده انجام شده است اظهار داشتند : بهزیستی در سطح استان با تحت نظارت داشتند ۱۲ کمپ، ۱۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۱ مرکز جامعه و بازتوانی اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب در حوزه پیشگیری در حال ارائه خدمت به جامعه هدف خود است.

وی رویکرد سازمان بهزیستی کشور در امر اعتیاد را رویکری پیشگیری و اجتماع محور بیان داشتنه و افزودند : با تعامل و همکاری ایجاد شده با محوریت استاندار محترم در چند روز اخیر کمپ معتادین متجاهر در استان با همکاری نهادهای مجری ایجاد شده است که در همین مدت کوتاه آثار و نتایج مثبتی در رضایتمندی جامعه و کاهش جرم داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کاهش و پیشگیری از طلاق، مشاوره ژنتیک، خط مشاوره ۱۴۸۰ را از اهم خدمات ارائه شده توسط معاونت پیشگیری بهزیستی استان بیان و صدور و لغو مجوز مراکز تحت نظارت، جلب و جذب مشارکت های مردمی، مسکن و اشتغال را خدمات ارائه شده توسط معاونت مشارکت های مردمی اذعان و خبر از تحویل ۳۰۰ واحد مسکونی در سال ۹۹ و واگذاری ۵۰ واحد تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ در حوزه مسکن بهزیستی استان خبر دادند.

ایشان در پایان ضمن قدردانی از خدمات و تعامل دادگستری استان در امر خدمت رسانی به جامعه هدف یکی از راه های رسیدن به اهداف تعیین شده را برنامه ریزی و فعالیت های زود بازده، عدم موازی کاری در سایه مدیریت واحد در شرایط فعلی کشور بیان داشتند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عین الکمال معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن بیان خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی استان در دفتر معاونت دادگستری ابراز داشتند : در آموزه های دینی و در فرمایشات انبیاء الهی برخی مشاغل دارای تقدس خاصی هستند که می توان پیرو این فرمایشات کار بهزیستی از زمره این مشاغل برشمرد.

ایشان تعامل و همکاری بهزیستی و دادگستری را فعالیتی دو سوء اذعان که از یک سوء کاهش آسیب های اجتماعی و پیرو آن کاهش وقوع جرم و از یک سوء کاهش تقاضا و تحت حمایت قرار گرفتن افراد در جامعه به بهزیستی را در پی دارد بیان و افزودند : در شرایط فعلی نیازمند آن هستیم که اقدامات اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و در تدوین و برنامه ریزی آن از متخصصین این امر مشاوره گرفته شود تا نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

وی در پایان از زحمات بهزیستی استان در حضور مستمر در جلسات، پاسخگویی به مکاتبات اداری در کمترین زمان و وجود دغدغه در بدنه کارشناسی بهزیستی استان در کاهش آسیب های اجتماعی تقدیر و تشکر داشته و خدمت در این سازمان را با ارزش و باعث خرسندی خداوند بیان فرمودند.

در ادامه این جلسه معاونین بهزیستی استان در ابتدا گزارشی از اهم فعالیت ها و اقدامات اجرایی خود داشته و به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود و ارائه پیشنهاداتی پرداختند، که پیرو آن معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان توضیحاتی را بیان و دستوراتی را ابلاغ کردند و همچنین مدیرکل بهزیستی استان نیز مباحثی را پیرامون مسائل و مشکلات معاونت های تخصصی بهزیستی اذعان داشتند.

کد خبر 46972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد