بازدید فرماندار اردبیل از مرکز جامع درمان و بازتوانی بانوان اردبیل

فرماندار اردبیل به اتفاق مدیر کل و معاون پیشگیری بهزیستی استان از مرکز جامع درمان و بازتوانی بانوان اردبیل بازدید کرد.

مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل به اتفاق مدیر کل بهزیستی در جریان بازدید از مرکز اقامتی، بازتوانی و درمان اعتیاد بانوان اردبیل گفت : این مجموعه تمام خدمات بازتوانی و حمایتی برای درمان بانوان گرفتار شده در بحث اعتیاد را از طریق بخش خصوصی و دستگاههای ذیربط ارائه می کند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه تعداد ۵ مرکز اقامتی در این زمینه در سطح شهرستان اردبیل وجود درد تصریح کرد : این مرکز با ظرفیت۴۷۰ نفر آماده پذیرش و نگهداری ازمعتادان می باشد که می تواند خدمات خود رابه سایر شهرستانها تسری بخشد.

این مسئول اضافه کرد : موضوعی که بیشتر حائز اهمیت هست بعد از فارغ شدن بهبود یافتگان از مراکز اقامتی می باشد که در صدد هستیم این عزیزان با فراغت بال و فراگیری مهارتهای لازم بتوانند با عزت نفس و کسب استقلال به آغوش جامعه و خانواده بازگردند.

وی از تشکیل کمیته حرفه آموزی  اشتغال در سطح شهرستان خبر داد و گفت : این کمیته با همکاری مجموعه بهزیستی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان فعال خواهد شد که شهرستان اردبیل به عنوان پایلوت حرفه آموزی و اشتغال را در اولویت قرار خواهد داد.

 در پایان امامی یگانه، فرماندار اردبیل ضمن دعوت از تمامی خیرین  برای یاری رسانی به افراد مبتلا به اعتیاد گفت : خیرین می توانند به روش های مختلف مجموعه بهزیستی را با احداث ساختمان، مشارکت در واگذاری زمین و کلیه اقدامات خیر خواهانه یاری کنند تا تمام کسانیکه گرفتار اعتیاد شده اند با طی این مراحل بتوانند با موفقیت  به جامعه و خانواده بازگردند.

در ادامه ستاری مدیر کل بهزیستی استان هم با بیان این مطلب که ۱۱ مرکز درمان اقامتی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد : تمامی این مراکز با ظرفیت ۱۴۰۰ نفر خدمات درمان و بازتوانی را به این عزیزان ارائه می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار امیدواری کرد : با توجه به برنامه ریزی های لازم امکان افزایش و توسعه مراکز فراهم شده است تا تمام معتادینی که متجاهر هستند، ساماندهی شده و مورد درمان واقع شوند.

وی همچنین اظهار امید واری کرد با تشکیل کمیته حرفه آموزی و اشتغال ضمن کاستن از دغدغه مددجویان و خانواده های آنان، فرصتی شود برای پذیرش معتادین متجاهر وخود معرفی که در این مورد نیازمند حمایت هستند.

گفتنی است بازدید از مراقبین،  واحدها و بخش های مرکز جامع درمان و بازتوانی بانوان از دیگر برنامه های این دیدار بود.

کد خبر 46906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد