در رسانه׀توسعه مشاغل خانگی در تعامل سازنده بهزیستی و جهاد دانشگاهی مازندران

ایسنا/مازندران در دیداری که مدیرکل بهزیستی و رییس جهاد دانشگاهی مازندران با یکدیگر داشتند بر ضرورت تعاملات گسترده این دو نهاد با هم تاکید شد و اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مازندران، در مباحث آموزش، اتصال به بازار، برندسازی و شبکه‌سازی به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ارائه دهد.

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی این استان، در محل واحد جهاد دانشگاهی مازندران دیدار کرد.

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در این دیدار با تاکید بر برگزاری برنامه‌های مشترک با جهاد دانشگاهی مازندران، اظهار کرد: از زمان ورود به اداره‌کل بهزیستی به مسائل آموزشی و پژوهشی توجه ویژه‌ای کردیم و از جهاد دانشگاهی به عنوان یک شریک در امر آموزش و پژوهش استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در مباحث مربوط به آموزش پرسنل بهزیستی، می‌تواند همکاری مشترکی با جهاد دانشگاهی صورت بگیرد، تصریح کرد: با توجه به پایداری حدود ۷۰ درصد مشاغلی که سازمان بهزیستی در مازندران به عنوان تسهیلگر در اختیار جامعه هدف خود قرار داد، فعالیت‌های مشترک آموزشی به ویژه در زمینه برندسازی و اتصال به بازار می‌تواند از ظرفیت جهاد دانشگاهی در دو طرح ملی توانمندسازی سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی استفاده کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران می‌توان از همکاری جهاد دانشگاهی در امور آموزشی طرح "مثبت زندگی" در ۱۱۷ مرکز این طرح در این استان، بهره برد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی مازندران یک مجموعه آکادمیک و علمی است و می‌توان شاهد ارتباط و تعامل مناسبی بین این دو سازمان بود.

*پایدارسازی مشاغل با طرح توسعه مشاغل خانگی

محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم، با اشاره به اینکه این دو سازمان جهاد دانشگاهی و بهزیستی، به لحاظ ماهیتی و عملکردی، اشتراک‌های زیادی دارند، اظهار کرد: جلسه امروز، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که از سوی جهاد دانشگاهی کشور و سازمان بهزیستی منعقد شده است، برگزار شد و جهاد دانشگاهی می‌تواند به کاهش مشکلات بهزیستی، توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان مازندران کمک کند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که به صورت آکادمیک و تخصصی به مسائل ورود کرده و در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و اشتغال، می‌تواند برنامه‌های مشترکی با سازمان بهزیستی اجرا کند، تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران، رشته‌های مورد نیاز بهزیستی در حال آموزش است و آمادگی داریم به صورت تک پودمانی نیز به این سازمان، خدمات ارائه دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه بر این نکته نیز تاکید کرد که در خصوص مسائل آموزشی در حوزه اشتغال نیز آماده انعقاد تفاهم‌نامه به منظور توانمندسازی و شبکه‌سازی خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست هستیم.
شافعیان با بیان اینکه آموزش ضمن خدمت کارکنان بهزیستی نیز می‌تواند در دستور کار مشترک دو سازمان قرار بگیرد، گفت: ارائه مسائل آموزشی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و مددجویان، یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که جهاد دانشگاهی مازندران آمادگی همکاری با بهزیستی استان را دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی در ۶ مرکز ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر، آمل و بهشهر مشغول به فعالیت آموزشی در موضوعات مختلف است می‌تواند سرفصل خوبی برای همکاری دوجانبه با بهزیستی باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه‌های اشتغال پروژه‌های ملی در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دارد، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از این طرح‌ها است.
شافعیان با تاکید بر اینکه دولت به دنبال حمایت مالی از طرح توسعه مشاغل خانگی است، افزود: پایدارسازی مشاغل با طرح توسعه مشاغل خانگی صورت خواهد پذیرفت و این طرح در تمام کشور در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مازندران، در مباحث آموزش، اتصال به بازار، برندسازی و شبکه‌سازی به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ارائه دهد.

کد خبر 46856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد