فرهنگ و تفکر بسیجی، لازمه خدمت به مددجویان است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در خدمت به مددجویان، باید تفکر و فرهنگ بسیجی داشته باشیم.

دکتر مسعود فیروزی که در مراسم گرامیداشت هفته‌ی بسیج در محوطه ستاد بهزیستی خراسان رضوی در جمع کارکنان این نهاد سخنرانی می‌کرد تفکر بسیجی را لازمه خدمت به صاحبان انقلاب اسلامی یعنی طبقات محروم و ضعیف دانست.
وی با اشاره به قدمت فلسفه بسیج در کلام امام خمینی ادامه داد: امام فرمودند بسیج چیز جدیدی نیست بلکه از صدر اسلام وجود داشته است.
وی خاطر نشان کرد: اگر به فاصله‌ی ۲۳ سال دوران نبوت پیامبر اکرم(ص) دو سوم دنیای آن روز توسط سپاه اسلام فتح می‌شود به یاری تفکر و ساختار بسیجی است.
وی افزود: بسیج در زمان پیامبر اکرم(ص) از کسانی تشکیل می‌شد که جزو طبقات محروم آن روز بودند و در شمار طبقات مرفه و متکاثرین، وزنی نداشتند اما تفکر و اندیشه‌ی پیامبر از آنها لشکری قدرتمند ساخت و آن پیروزی‌های شگفت‌انگیز را رقم زد.
این متخصص مدیریت استراتژیک ساختار بسیجی در سیستم را موجب روانی و کارآمدی توصیف کرد و گفت: در هر سیستمی که رسمیت، پیچیدگی و تمرکز بیشتر باشد کارآمدی کمتر است و چون ساختار بسیجی دارای حداقل این ویژگی‌ها می‌باشد از کارآمدی بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی، رتبه‌ی نخست را در بین ادارات کل استان کسب کرده که مایه افتخار و مباهات است و به همین جهت به طور جدی از بسیج می‌خواهیم در روان‌سازی و کارآمدی سیستم با ساختار بسیجی به کمک مدیران اجرایی بیاید.

برای خدمت بهتر و بالا بردن کارآمدی نظام، باید از ساختار و تفکر بسیجی کمک بگیریم

وی با انتقاد از کسانی که به تعریف و تمجید بدون عمل از بسیج می‌پردازند گفت: برخی تصور می‌کنند که دوران بسیج تمام شده و به عنوان یک مقوله شیک و قابل احترام و تزئینی در بایگانی نظام قرار گرفته است در حالی که ما امروز برای خدمت بهتر و بالا بردن کارآمدی نظام، باید از ساختار و تفکر بسیجی کمک بگیریم.
وی به تعبیر آتش به اختیار از زبان رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در مقطعی عده‌ای سعی کردند یک مفهوم چالشی از این تعبیر ایجاد کنند در حالی که آتش به اختیار مربوط به زمانی است که فرمانده در میدان نباشد و حال که فرمانده در میدان است ما مریدوار به مراد خویش اقتدا می‌کنیم و آتش به فرمان با استکبار مبارزه می‌نماییم.
وی همچنین با اشاره به هفته پیش رو که هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت می‌باشد گفت: جمعی از جانبازان نیز که صفت معلولیت دارند در دفاع از جان و مال و ناموس ملی و دینی ما به افتخار جانبازی رسیده‌اند که در کنار افراد دارای معلولیت، نیاز به امکانات و زمینه‌های حضور فعال اجتماعی دارند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در بخشی از سخنانش همچنین به تعریف بسیج و بسیجی پرداخت و گفت: در یک کلام، بسیج یعنی اینکه گوش به فرمان رهبر برای رسیدن به اهداف مقدس، با تلاش جهادی حرکت کنیم و اطمینان داشته باشیم که شاهد مقصود را در آغوش خواهیم کشید.
شایان ذکر است این مراسم به همت پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی برگزار شده بود و با استقبال بسیار بالای کارکنان بهزیستی همراه گردید.
در ابتدای این مراسم، گروه سرود کودکان انتظار، علاوه بر زمزمه سرود جمهوری اسلامی، سرود امام رضا و دو سرود با مضمون اجتماعی را نیز به صورت همخوانی اجرا کردند.

کد خبر 46838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد