درخشش بانوان نابینای زنجانی در مسابقات کشوری

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از قهرمانی بانوان زنجانی در نوزدهمین دوره مسابقات کشوری دوومیدانی نابینایان و کم بینایان سراسر کشور جام شهدای ورزشکار، در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس با حضور ۱۷ استان و ۱۱۰ ورزشکار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه استان زنجان بعد از استان آذربایجان غربی و اصفهان در رده سوم ایستاد، افزود: سیده مریم حسینی در ماده ۲۰۰ متر کلاس ۱۲ از زنجان توانست  با کسب امتیاز۱۰، مقام سوم این مسابقات را از آن خود کند.

وی با اشاره به توانمندی های افراد کم بینا و نابینا در عرصه های مختلف تحصیلی و ورزشی تصریح کرد: محدودیت‌های جسمی سدی برای این ورزشکاران نبوده و با تلاش خستگی‌ناپذیر توانستند استعدادهای خود را تقویت کرده و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خود را به اثبات برسانند.

وی در ادامه به موفقیت های نابینایان در رشته ی ورزش گلبال که ورزش مخصوص نابینایان است و از اصلی ترین رشته های ورزشی آنها محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: معصومه واحد پور نیز یکی دیگر از بانوان قهرمان در این رشته و عضو تیم ملی گلبال بانوان کشور است که به مسابقات پاراآسیایی بحرین اعزام خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد:  گلبال ورزش مخصوص نابینایان است که ورزشکاران این حرفه در سال های اخیر توانسته اند بارها پرچم ایران را در مسابقات پارا المپیک و پارا آسیایی بالا ببرند این ورزش اثرات روحی و روانی بسیاری بر زندگی این افراد داشته است چرا که با ورزش کردن بخشی از محدودیت‌ها، دردها و ضعف‌هایی که معلولیت به دنبال داشته است کاهش می یابد و فرد به جایی برسد که بتواند بیشتر از توانمندی‌های خودش استفاده کند.

کد خبر 46824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد