ایجاد ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۹/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما در بحث اشتغال ایجاد اشتغال مبنی بر تولید، نوآوری و ایجاد اشتغال پایدار است.

ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با برنامه‌های ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی، گفت:  در سال ۱۳۹۹ در رابطه با بحث اشتغال  ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ و ۶ درصد به مددجویان این سازمان پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: تعهد ما برای پرداخت این تسهیلات ایجاد ۵۷ هزار شغل بوده است که خوشبختانه در سال گذشته حدود ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما در بحث اشتغال ایجاد اشتغال مبتنی بر تولید، نوآوری و اشتغال پایدار است.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی در ادامه و بابیان اینکه در همین راستا با بنیاد برکت برنامه‌ای به نام «حرکت بابرکت» با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار را اجرا کرده‌ایم، افزود: و در همین راستا  با همکاری بنیاد برکت راهبرهایی تعیین  شده‌اند که با مراجعه به روستاها و سنجش میزان علاقه، نیاز، استعداد و توان مددجویان بر اساس نتایج این سنجش به مددجویان آموزش، مشاوره و پیشنهاد کار می‌دهند.

یزدان‌مهر ادامه داد: درنهایت در بحث خویش‌فرمایی علاوه بر اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان ساکن روستا در یک مدت‌زمان ۵ ساله ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما را نیز برای مددجویانی که اشتغال‌زایی به‌صورت خویش‌فرما داشته‌اند پرداخت می‌کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: به خیرین کارآفرین یا خیرین اقتصادی  که تا ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به‌کار بگیرند ۴ میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت ۷ ساله پرداخت می‌کنیم و بازهم در یک مدت‌زمان  ۵ سال بیمه سهم کارفرما را به این کارفرمایان پرداخت می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی در خصوص برنامه حمایتی از زنان سرپرست خانوار بابیان این‌که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، حدود ۱۲۰۰ گروه به نام «گروه همیار» تشکیل داده‌ایم که   به دسته‌های ۵ الی ۷ نفرِ تقسیم می‌شوند و با ایجاد تعاونی به زنان سرپرست یاری می‌دهند که به  این گروه‌ها ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: جمعاً از تعداد  ۶۰ هزار و ۸۰۰ نفر به‌کار گرفته‌شده در سال گذشته ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

کد خبر 46813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =