تشکیل کارگروهی مشترک بین مجلس، وزارت دادگستری و بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب کردند تا کارگروه مشترکی بین مجلس، وزارت دادگستری و بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون اجتماعی در نشست روز سه‌شنبه (۲۵ آبان) موضوع کودکان کار را با حضور مسئولان مربوطه بررسی کردند؛ در شرایط کنونی ۱۳ دستگاه متولی کودکان کار هستند و یک مرجع ملی نیز تحت عنوان کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری وجود دارد.

بر اساس آنچه وزیر دادگستری و معاونانش به آن اشاره کردند که از نگاه سنتی که صرفا مرجع ملی در رابطه با وضعیت کودکان کار به سازمان‌های بین‌المللی گزارش دهد، ساماندهی کودکان کار را هم در دستور کار قرار داده‌اند. همچنین مسئولان این بخش ادعا کردند که بهتر است این موضوع مورد نظارت قرار گیرد و تذکرهای لازم داده شود.

همچنین بر اساس گزارشی که نماینده سازمان بهزیستی ارائه داد تفکیک پسماند زباله‌ها تنها در تهران و حومه این شهر سالانه ۶ هزار میلیارد تومان درآمد دارد، ضمن اینکه افرادی نیز که در این زمینه فعالیت دارند، حقوق قانون کار را دریافت می‌کنند. طبق توافقی که در این نشست صورت گرفت قرار شد دستگاه ها از حالت هماهنگی، نظارت، پیگیری و هدایت خارج شده و یک کارگروه مشترکی را تشکیل دهند که برنامه اقدام و عمل داشته باشد و ۲ نفر از اعضای کمیسیون نیز با آنها همکاری داشته باشند.

در این نشست وزیر دادگستری و معاونانش، نمایندگانی از سازمان‌های بهزیستی و اداری و استخدامی کشور و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

کد خبر 46811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد