برآیند حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب، خدمت به مددجویان و رضایت‌مندی آنان است

انجام وظایف سازمانی به اندازه وظایف ذاتی بسیج، اهمیت دارد و تبلور حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، همان عمل به وظایف سازمانی است.

این مطلب را فرمانده پایگاه بسیج سازمان بهزیستی در نشست علمی کاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان‌های مناطق یک، سه و پنج استان خراسان رضوی بیان کرد.

محمد رضا کاظم زاده افزود: یک سری وظایف ذاتی از سوی بسیج به کارکنان بهزیستی تعلق می‌گیرد که همه بسیجیان در همه حوزه ها و سازمان‌ها به آن متعهد و پایبند هستند و آن حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب است.

وظایف سازمانی مانند دفاع از اصول انقلاب است

وی ادامه داد: اما در کنار آن، بسیج ادارات و از جمله بسیج در بهزیستی، یک سری وظایف سازمانی برای ما دارد که همان خدمت به جامعه هدف و ایجاد رضایت‌مندی در بین مددجویان می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در کنار برگزاری مناسبت‌های انقلابی، فعالیت در بسیج به عنوان مدافع ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهیدان، به وظایف سازمانی که بهزیستی برای ما تعیین کرده پایبندی دقیق داشته باشیم.

وی اضافه کرد: خدمت صادقانه، مسؤولانه، دلسوزانه و جهادی برای مددجویان و ایجاد رضایت‌مندی در جامعه‌ی هدف، جوهره‌ی وظایف سازمانی بهزیستی و عین ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

کاظم‌زاده با اشاره به جذب حداکثری نیروها و توانمندی‌ها به بسیج گفت: ممکن است بعضی از کارکنان، عضو بسیج نباشند اما نسبت به بسیج، ارادت و اخلاص دارند و باید از ظرفیت و توانمندی این افراد در مسیر اهداف بسیج و انقلاب و انجام بهتر وظایف سازمانی و خدمت به جامعه هدف استفاده کنیم.

۴۵ هزار مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی است

فرمانده پایگاه بسیج بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر در جامعه هدف بهزیستی عضویت دارند گفت: همچنین بیش از ۴۵ هزار مرکز تحت نظارت ما هستند و ۲۲ هزار کارمند به صورت مستقیم در ساختار اداری بهزیستی و ۵۰ هزار کارمند در مجموعه‌های زیر پوشش سازمان بهزیستی به صورت غیر مستقیم در سیستم خدمت‌رسانی ما قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: باید از این ظرفیت عظیم برای خدمت رسانی بهینه به جامعه هدف سازمان بهره بگیریم.

وی گفت: باید تفکر و عمل بسیجی را در سازمان ترویج کنیم چون خدمت واقعی، همان تفکر بسیجی است که خروجی آن رضایت‌مندی مددجویان است.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: انتظاری که از رؤسای بهزیستی شهرستان ها داریم این است که تجدید میثاق با ولایت، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌ی شهیدان و ایثاگران را در این هفته داشته باشند.

برآیند حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب، خدمت به مددجویان و رضایت‌مندی آنان است

بسیج بهزیستی خراسان رضوی، رتبه برتر ادارات کل استان

وی با تأکید بر اینکه امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون شهیدان است گفت: خوشبختانه، پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی، جزو پایگاه‌های فعال در سطح کشور است و در سطح پایگاه‌های بسیج ادارات کل استان، رتبه‌ی نخست را در سال ۹۹ بدست آورده است که مایه‌ی افتخار سازمان می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شده که خانم خداپرست، فرمانده پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی به عنوان نماینده بسیج ادارات کل استان در جشنواره مالک اشتر سپاه حضور یابد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بهزیستی خراسان رضوی گفت: حرکت‌های بسیار خوبی در سطح استان در زمینه خدمت‌رسانی به مددجویان، بازدید و نظارت بر مراکز غیر دولتی، اطلاع‌رسانی گسترده و به‌موقع صورت گرفته که نشان از تلاش‌ها و فعالیت‌های مدیر کل و کارکنان بهزیستی استان می‌باشد.

برنامه‌های بهزیستی با ساختار بسیجی طراحی می‌شود

در این مراسم همچنین مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، جایگاه بسیج و همچنین کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان را در سطح کشور، بسیار خوب توصیف کرد و گفت: از آقای توحیدی مقدم، جانشین رئیس کمیته‌ی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بهزیستی استان و همکاران ایشان در کمیته، تشکر و قدردانی می‌کنیم که این زحمات را متحمل شده‌اند.

مسعود فیروزی همچنین با اشاره به جایگاه و اهمیت پایگاه بسیج ادامه داد: من از سال ۵۸ بسیجی فعال بوده‌ام و ساختار و محتوای بسیج را بخوبی می‌شناسم.

وی اضافه کرد: تفکر بسیجی نعمت بیکرانی است که به ابتکار امام راحل و راهبری رهبر معظم انقلاب در اختیار ما گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه جهان، این تشکیلات و ساختار را با دقت بررسی و وجوه عملکردی آن را با دقت دنبال می‌کند گفت: ویکی پدیای انگلیسی مقالاتی در باره تفکر بسیجی و ساختار بسیج درج کرده و این امر نشان دهنده‌ی آن است که غربی‌ها دستاوردهای عظیم بسیج را با دقت بررسی می‌کنند.

فیروزی گفت: آنها از اینکه یک تشکیلات و ساختار ابتکاری و مردمی بتواند یک انقلاب نوپا را تثبیت کند، سرنوشت یک جنگ را تغییر دهد و اقدامات اجتماعی بسیار بزرگ مانند ریشه‌کنی فلج اطفال را ساماندهی کند شگفت زده شده‌اند و در تحلیل ساختار این تشکیلات، تحقیقات مفصل انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ما نباید بسادگی از کنار این تفکر مهم که حاصل مجاهدت شهدا و امداد الهی است بگذریم بلکه باید سیاست‌ها و برنامه‌های خودمان را با در نظر گرفتن این تفکر تنظیم نماییم.

وی خاطر نشان کرد: خیال داریم برنامه‌های پایگاه بسیج بهزیستی برای راهبردهای بهزیستی را بر مبنای بسیجی استراکچر یا ساختار بسیجی طراحی و عملیاتی کنیم.

کد خبر 46806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد