۳۰۰۰ مددجوی بهزیستی کرمانشاه در سال جاری شاغل می‌شوند

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سه هزار و ۳۲۰ مددجوی بهزیستی این استان در سال جاری شاغل می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان کرمانشاه: صفدر مظفری‌راد در گفتگو با خبرنگارتابناک با اشاره به اشتغال مددجویان بهزیستی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری سه هزار و ۳۲۰ نفر از مددجویان بهزیستی در استان کرمانشاه باید مشغول به‌کار شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ درصد اشتغال مذکور در استان کرمانشاه محقق شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تسهیلات بانکی معادل یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی این استان در نظر گرفته که تاکنون یک هزار و ۳۴۰ طرح مددجویان به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد یک هزار و ۲۳۸ طرح توسط بانک پذیرفته و مبلغی معادل ۳۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مظفری‌راد با اشاره به امکان پرداخت وام به کارفرمایان گفت: کارفرمایان استان کرمانشاه می‌توانند مددجویان بهزیستی را زیر پوشش خود قرار داده و تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی آن‌ها دریافت کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر مددجوی بهزیستی تسهیلات بانکی معادل ۵۰۰ میلیون ریال الی یک میلیارد ریال به همراه مشوق‌های دیگری به کارفرما پرداخت شده و ۲۳ درصد حق بیمه‌ای که باید توسط کارفرما به تامین اجتماعی ارائه شود، تا مدت زمان مشخصی برعهده بهزیستی است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: بیمه بازنشستگی زنان خانه‌دار توسط این اداره کل در حال اجرا است و سایر تسهیلات برای کارفرمایان در صورت به‌کارگیری کودکان بی‌سرپرست و معلولین در نظر گرفته شده است.

به گفته مظفری‌راد برخی مددجویان به دلیل نداشتن ضامن بانکی قادر به دریافت تسهیلات نبوده و این مشکل‌ساز است.

کد خبر 46805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد