سازمان بهزیستی باید مطالبه گری بیشتری از دستگاههای اجرایی داشته باشد

سازمان بهزیستی در بحث پیگیری قانون حمایت از معلولین، باید مطالبه گری بیشتری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، امام جمعه شهر بروجن در نشست با مدیرکل بهزیستی و اعضای کانون ناشنوایان شهرستان بروجن گفت: مشکل اصلی در بحث پیگیری مطالبات جامعه هدف، نظارت بر روند اجرای قانون است.قوانین حمایت از معلولیت هرچند کم ولی به خوبی پیش بینی راهبرد ها و سیاست های سازمان بهزیستی را داشته اند؛ که اگر همین حداقل ها رعایت شوند بخش بزرگی از مشکلات جامعه هدف برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی افزود: ادارات در خدمات دهی به مراجعان، معمولا جامعه هدف بهزیستی را در نظر نمی گیرند و این می طلبد که خود سازمان بهزیستی مطالبه گری بیشتری داشته باشد. باید گزارشی از نحوه تعامل ادارات در اجرای قانون حمایت از معلولین تهیه و دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای مفاد مربوط به خود شوند.

مدیرکل بهزیستی استان نیز با اشاره به عضویت 590 ناشنوا در کانون ناشنوایان شهرستان بروجن، گفت: بیش از32 هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند که درصدی از آنها  ناشنوایان هستند که طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی، مشمول مستمری ماهیانه نمی شوند.

عسگری افزود: در بحث اشتغال این گروه از جامعه هدف، مشکل اصلی، عدم همکاری دستگاههای اجرایی در جذب سه درصد سهمیه معلولین است که متاسفانه به بهانه های مختلف علی رغم قبولی این گروه در آزمون های استخدامی، این مهم انجام نمی شود. و مدیران با توجیهات مختلف حاضر به استخدام معلولین نمی باشند. در حالی که اکثر معلولین دارای مدارک بالای کارشناسی هستند و با شرایط سخت موفق به اخذ مدرک شده اند و در خیلی از جنبه ها، از سایر افراد برتری دارند.

دیدار با تشکل های مختلف معلولین در شهرستان بروجن، حضور در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان و سرکشی از کودکان خانه کودک و نوجوان ، از برنامه های سفر مدیرکل بهزیستی استان به شهرستان بروجن بود. 

کد خبر 46757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد