واگذاری بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ ، ۴۵۸۶ واحد مسکونی واگذار شده، گفت: تامین مسکن برای تمامی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن از برنامه های ما در ۴ سال آینده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلنا، «ذوالفقار یزدان‌مهر» معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور درباره ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی، گفت: براساس قانون و برابر اصول ۳، ۳۱، ۴۳ قانون اساسی، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، فصل ششم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و قانون جهش تولید مسکن موظف به ساخت مسکن برای این افراد هستیم. 

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عملکرد این سازمان برای تولید مسکن ادامه داد: از زمان شروع فعالیت کمک به تامین مسکن جمعیت هدف (سال ۱۳۸۴) تاکنون تامین مسکن ۱۴۳ هزار خانوار تحت پوشش در قالب طرح ها و برنامه های در دست ادقام بهزیستی محقق شده است. 

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در قالب طرح ها و برنامه های مصوب در حال پیگیری است. 

یزدان مهر همچنین درباره اقدامات ۴ ساله براس ساخت مسکن گفت: در سال ۹۷، ۱۳۳۶۰ واحد مسکونی، در سال ۹۸، ۱۴۷۲۱ واحد مسکونی، در سال ۹۹، ۱۶۹۹۹ واحد مسکونی و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ ، ۴۵۸۶ واحد مسکونی واگذار شده است.

وی با اشاره به اعتباراتی که در این ۴ ساله به تامین مسکن معلولان و نیازمندان کمک شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷، ۴۶۸۰۰۰ میلیون ریال، سال ۱۳۹۸، ۷۲۵۰۰۰ میلیون ریال، سال ۱۳۹۹، ۸۷۲۰۰۰ میلیون ریال، سال ۱۴۰۰، ۱۵۹۵۰۰۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره پروژه کلان مسکن برای ۴ سال آینده، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی مقرر شده است به تامین مسکن ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش فاقد مسکن کمک شود این اقدام نیز با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در قالب برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دولت انجام خواهد شد و سالانه ۴۰ هزار واحد مسکونی در این طرح احداث و واگذار خواهد شد. 

یزادن‌مهر، خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه زمانی مشخص اتمام عملیات احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی در دست ساخت در سطح کشور پیگیری خواهد شد و مقرر شده است همچنین تامین مسکن برای تمامی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن از دیگر برنامه های ما در ۴ سال آینده خواهد بود. 

کد خبر 46725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =