تزریق دُز بوستر واکسن کرونا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درخصوص تزریق دز بوستر واکسن در مراکز شبانه روزی سالمندان و معلولان، گفت: تزریق دز بوستر با اولویت در مراکز سالمندان در اغلب استان‌ها شروع و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «محمد نفریه» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود سه هفته از تزریق دز بوستر یا تقویتی در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سازمان بهزیستی می‌گذرد، اظهار کرد: اما باتوجه به اینکه تزریق واکسن آنفولانزا برای معلولان و سالمندان در مراکز توانبخشی از یک ماه گذشته نیز شروع شده است، بین تزریق دز بوستر با تزریق واکسن آنفولانزا تداخل وجود داشت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهتر است میان تزریق واکسن آنفولانزا و تزریق دز بوستر حدود دو هفته فاصله وجود داشته باشد، گفت: تزریق دز بوستر با اولویت در مراکز سالمندان در اغلب استان‌ها شروع و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شده است.

وی، ادامه داد: واکسن آنفولانزا نیز در همه مراکز تزریق شده است.

نفریه درخصوص اولویت تزریق دز بوستر این را هم گفت که بعد از تزریق دز بوستر در مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان، اولویت با بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و سپس معلولان حرکتی است. همزمان که دز بوستر به مدجویان در مراکز تزریق می‌شود به پرسنل مراکز نیز تزریق می‌شود.

کد خبر 46699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =