معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران از مراکز  شهرستان پاکدشت دیدن کرد

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران از برخی مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی پاکدشت دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون هماهنگی موسسات غیر دولتی مشارکتهای مردمی و اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران  ، بهمراه کارشناس ماده ۲۶ استان، محمود برزگر رئیس بهزیستی و کامران آتشین مسئول مشارکت‌ها و کارشناسان بهزیستی پاکدشت  از مرکز شبه خانواده ام البنین، ترک اعتیاد  تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت و پروژه های مسکونی بازدید کرد.  

محمد کریم آریا ضمن بازدید و بررسی عملکرد مراکز شبه خانواده که در حوزه اجتماعی فعالیت می نمایند، از نحوه ارائه خدمات قابل ارائه به گروه هدف سازمان بهزیستی بازدید و در جریان فعالیت ها و خدمات به جامعه هدف قرار گرفت.

آریا از مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد نیز با ظرفیت نگهداری۳۰۰ نفر معتاد متجاهر کمیل واقع در روستای ارمبویه دیدن و این مرکز را به لحاظ کیفی مطلوب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه  فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ ویژه معتادان خودمعرف و ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر، از دستورالعمل‌های ویژه‌ای برخوردار است که این مراکز موظفند تا بر اساس آن فعالیت خود را انجام دهند.


معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران از پروژه مسکن ۱۹ واحدی مددجویان نیز در شهرستان پاکدشت بازدید کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در حاشیه این بازدیدها، گفت: تعداد ۵ خانه کودکان و نوجوانان که تحت حمایت و سرپرستی موسسات خیریه می باشند تعداد ۹۸ فرزند را تحت حمایت و نگهداری دارند که از این تعداد ۱۵ فرزند ۳ تا ۶ سال، ۲۸ فرزند دختر و ۵۵ فرزند پسر نگهداری  می شوند.

برزگر نیز افزود: در حال حاضر۱۲ مرکز بازپروری فعال در پاکدشت، معروف به ماده ۱۵ (ویژه معتادان خودمعرف) و ماده ۱۶ در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: در این مرکز ۳۰۰ معتاد متجاهر در شهرستان پذیرش می‌شود.

برزگر گفت: موضوع جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان در پاک‌سازی چهره شهرها از این افراد و کمک به درمان آنان است که با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ پاکدشت بخشی از این مهم محقق خواهد شد.


گفتنی است؛ طی این بازدید کارشناسان حوزه مشارکتها مسائل و مشکلات خود را با مسئولین استانی مطرح نمودند.

کد خبر 46685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد