حضور استاندار هرمزگان در جمع توانخواهان مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر

استاندار هرمزگان در جمع توانخواهان مرکز نگهداری هیأت امنایی معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر در بندرعباس حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ مهدی دوستی استاندارهرمزگان با همراهی حسین امیر تیموری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان و دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی استان در جمع توانخواهان مرکز نگهداری هیأت امنایی معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر در بندرعباس حضور یافت.

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از بخش های مختلف و دیدار و گفت و گو با  پرسنل مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر ، در جریان روند ارائه خدمات به معلولان ذهنی قرار گرفت.

مسئولان مرکز در این دیدار در خصوص مشکلات موجود از جمله، پرداخت سنوات پرسنل بازنشسته که به طور عمده از مددجویان سازمان بهزیستی هستند، معوقات بیمه ای، هزینه آب و برق ، هزینه بیمارستان و دارو معلولان، کمک به ساخت آشپزخانه مرکز و بازسازی بخش نگهداری برادران با استاندار گفت و گو کردند که با قول مساعد استاندار مقرر شد تمامی این مشکلات را با کمک ظرفیت های موجود در استان و بهره گیری از کمک خیران رفع کند.

استاندار هرمزگان همچنین ایجاد منابع درآمد پایدار ، برای مدیریت این مرکز را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر با اعلام هزینه های جاری مرکز اذعان داشت : حقوق و بیمه ماهانه ۶۴ نفر که ۴۹ نفر آنها بیمه شده موسسه هستند،خوراک سه وعده در روز ( ۱۵۰ نفر )، پوشینه، پوشاک، پتو، ملحفه، موادشوینده و ضدعفونی و هزینه آب، برق، گاز، تلفن، تامین، تعمیر و نگهداری تاسیسات و اماکن مجموعه ، سنوات بازنشستگان و پاداش عیدی پایان سال کارکنان و معوقات بیمه ای سی سال گذشته کارکنان جزو هزینه های پیش روی مدیریت این موسسه کاملا غیرانتفاعی است.

نجمه شرفی افزود : در مجموع ماهیانه این مرکز نیازمند ۸۰۰میلیون تومان اعتبار برای تامین هزینه های جاری است که با توجه به مدیریت غیرانتفاعی مرکز، تنها بخشی از هزینه ها از اعتبارات دولتی و از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

وی با تقدیر از همیشگی خیرین استان ادامه داد : برای تامین این هزینه ها ، علاوه بر منابع یارانه محدود دولتی وهمراهی بهزیستی نیازمند مشارکت بیش از پیش خیرین و نیک اندیشان هستیم .

گفتنی است مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر بندرعباس بیش از ۳۰ سال است که حدود ۱۴۰مددجو را در دو گروه خواهران و برادران از شیرخوار تا سالمند به صورت شبانه روزی نگهداری می کند.

مددجویان علاوه براسکان از خدمات توانبخشی ، فیزیوتراپی، کاردرمانی ، مشاوره تغذیه، روانشناسی و ویزیت تخصصی مغز واعصاب، اعصاب روان، اطفال، داخلی،  پوست، تامین داروی دائمی اعصاب و روان، درمان و بستری احتمالی و... بهره می برند.

مدیریت این موسسه هیات امنایی بوده و تحت نظارت سازمان بهزیستی و با تکیه بر کمک منابع یارانه دولتی و حمایتهای مردم ،خیران و مدیران دلسوز فعالیت می کند.

کد خبر 46666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد