برگزاری کارگاه مداخله در فرایند طلاق و درمان اختلالات جنسی بهزیستی استان اردبیل

دومین کارگاه مداخله در فرایند طلاق و درمان اختلالات جنسی با حضور ریاست دادگستری کل، مدیر کل بهزیستی و جمعی از روانشناسان و مدیران مراکز مشاوره در مرکز آموزشهای تخصصی بهزیستی استان اردبیل برگزار شد.

دکتر ستاری مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت کارگاه مذکور و اهمیت بخشی به تمامی جنبه های آن گفت : توانمند سازی روانشناسان، مشاوران، آشنایی با آخرین رویکرد ها، شیوه ها و تکنیک های درمان و مشاوره قطعاً جزو ضروریات کارهای بهزیستی است.

 مدیرکل بهزیستی استان اظهارداشت : هرچه روانشناسان، مشاوران و کارشناسان مستقر در واحدهای مداخله ای، دانش، تجربیات، علم وعمل خود را بالا ببرند به همان میزان کیفیت ارائه خدمات هم ارتقاء خواهد یافت.

وی در رابطه با بررسی عوامل شکل گیری طلاق عنوان کرد: عواملی چون اعتیاد، بیکاری، اختلالات جنسی بیشتر نمود می یابند بنابراین بهتر است این قبیل از مسایل بصورت مسئله محور بررسی و اقدام شود.

ستاری افزود : اقدامات پیشگیرانه به تنهایی قادر به کاهش و جلوگیری از بروز آسیب ها موثر نخواهد بود فلذا بهزیستی و یا دادگستری به تنهایی قادر نخواهند بود در بحث های پیشگیریانه اقدامات موثر و مطلوبی انجام دهند بنابرابن هممفکری و تعامل تمامی دستگاههای اجرایی را می طلبد.

این مسئول به تهیه و تولید برنامه های آگاهسازی خانواده ها و زوجین در رابطه با مسئل زناشویی و زندگی اجتماعی اشاره کرد وگفت : در همین رابطه تعداد ۹۰ برنامه مشارکتی توسط صدا وسیمای مرکز اردبیل و با همراهی مجموعه بهزیستی تهیه وپخش شده است که امیدواریم این برنامه ها استمرار یابد.  

وی اظهار امیدواری کرد : در صورت تعامل و همکاری مطلوب بین بخشی تمامی دستگاههای اجرایی، شاهد کاهش مراجعه زوجین به طلاق و بالابردن درصد میزان سازش بین زوجین را در سطح استان شاهد باشیم

درادامه حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان  با تاکید بر استفاده بهینه از سامانه تصمیم  و لزوم استفاده از مشاوره های روانشناسی خانواده اظهارداشت: اقدامات برای مقابله برای کاهش اختلاف باید به گونه ای باشد که اولین مراجعه در پی بروز اختلاف بین زوجین نباید مراجعه به تشکیلات قضایی باشد.

وی  فرهنگ سازی پذیرش علم مشاوره در بین زوجین را ضروری دانست و گفت: هر قدر بتوانیم از متخصصین این حوزه در امر کاهش طلاق و  نیز از ظرفیت های  مشاوره قبل از ازدواج بهره گیریم مسلما به همان اندازه در کاهش طلاق موفق خواهیم بود.

  رئیس کل دادگستری استان با اشاره به عوامل موثر در طلاق به سطح فرهنگ، تحصیلات، شاخص های اقتصادی و عوامل  روانی، جسمی و ...،   اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای پیشگیری از تبعات این عوامل استفاده از مشاوره ی  قبل ازدواج می باشد.

 وی همچنین فی المجلس دستور داد تمامی پرونده های مرتبط با طلاق قبل از تشکیل پرونده در دادگاه به مراکز مشاوره ارجاع شود.

رئیس کل دادگستری استان  با اعلام اینکه هم اکنون ۴ شعبه خانواده در شهرستان اردبیل فعال است یاد آور شد مجتمع مستقل برای شعب دادگاه خانواده در مرکز استان وجود دارد  که تمامی مراحل رسیدگی پرونده ها در ان مجتمع انجام می گیرد.

وی همچنین دستور داد تا ترتیبی اتخاذ گردد برای خانواده هایی که استطاعت مالی ندارند مشاوره رایگان انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در پایان از مرکز ملاقات اطفال مربوط به پرونده های طلاق در محل اداره بهزیستی شهرستان اردبیل بازدید نمود.

کد خبر 46641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد