در رسانه | بردسکن | حضور خدام حرم رضوی در مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست قدر بردسکن

اجرای رزمایش مهر همدلی و خدمت رضوی در ۹۲مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست خراسان رضوی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رزمایش مهر همدلی و خدمت رضوی که به همت آستان قدس رضوی و همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) در استان آغاز شده، تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
مسئول کفش داری کشیک هشتم حرم رضوی گفت: در این طرح خادمان امام رضا(ع) با حضور در ۹۲مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست در سطح استان شامل ۷۲مرکز در شهرستانها و ۲۰مرکز در مشهد به کودکان بی سرپرست کاپشن، بسته گل خشک بالای ضریح، بسته نبات متبرک و یک عدد تسبیح اهدا می کنند.
حسین پیرزاد هدف از اجرای این طرح را همدلی، مهربانی و عطوفت بیان کرد و گفت: فاز اول این رزمایش تنها در خراسان رضوی و فازهای دیگر در خراسان شمالی و جنوبی و دیگر استانها اجرا می شود.
مدیرعامل مرکز نگهداری فرزندان قدر بردسکن هم گفت: بیش از ۱۰سال است این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از ۲۰فرزند بی سرپرست در این مرکز نگهداری می شوند.
حسین عظیمی عنوان کرد: تمامی فرزندان بی سرپرست از سن کودکی تا بزرگسالی تحت پوشش هستند و تا کنون ۴نفر از آنها ازدواج کرده اند.
رئیس اداره بهزیستی بردسکن هم از حرکت بسیار خوب آستان قدس رضوی قدردانی کرد و گفت: در شهرستان بردسکن بیش از ۲۵مرکز، موسسه خیریه،  کمپ ترک اعتیاد و مثبت زندگی فعالیت دارند و ۲هزار و ۷۴۰نفر نیز از جامعه هدف در طول سال از خدمات اداره بهزیستی برخوردار می شوند.

مصطفی محمدپور خیران را بازوان توانمند بهزیستی دانست و گفت: حقیقتا خیران شهرستان بردسکن در همه حوزه ها پای کار و یار و یاور مراکز تحت حمایت بهزیستی هستند.
دراین برنامه پرچم سبز متبرک حرم رضوی بین فرزندان و شرکت کنندگان چرخانده شد و فضای معنوی خاصی را به این مراسم بخشید.
توزیع بسته های نبات و گل خشک بالای ضریح و تسبیح، زیارت خاصه امام رضا(ع) و خواندن یا امام رضا، یا امام رضا با نوای خادمین از دیگر برنامه های این گروه از خادمین کفش داری کشیک هشتم حرم مطهر رضوی در بردسکن بود.
همچنین خادمان امام رضا(ع) به اتفاق امام جمعه موقت، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس اداره بهزیستی و مسئول فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بردسکن با خانواده شهیدان ابراهیم سلیمانی و حسن نژاد کرمان در بردسکن دیدار و ضمن زیارت پرچم متبرک رضوی، بسته های نبات و گل های خشک متبرک بالای ضریح حرم مطهر به مادران شهدا اهدا کردند.
شهید ابراهیم سلیمانی در ۱۰تیر ماه سال۱۳۴۸ متولد شد و در ۱۸فروردین سال۱۳۶۶ در سن ۱۸سالگی و حسن نژاد کرمان در ۲فروردین سال۱۳۵۰ متولد و در ۲۱بهمن ماه سال۶۴ در سن ۱۴سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 46631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد