آمادگی شلترهای بهزیستی خراسان رضوی برای پذیرش بیماران سوء مصرف مواد مخدر

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از آمادگی سرپناه‌های شبانه‌ی تحت نظارت این نهاد برای پذیرش بیماران سوء مصرف مواد مخدر که فاقد سرپناه می‌باشند خبر داد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و برودت هوا در فضای باز، شلترها یا سرپناه‌های شبانه تحت نظارت بهزیستی در نقاط مختلف شهر برای پذیرش بیماران سوء مصرف مواد مخدر که فاقد جا و مکان بوده و کارتن‌خوابی می‌کنند آمادگی دارند.

وی اضافه کرد: این مراکز ضمن ارائه ی وسایل بهداشتی کاهش آسیب و امکان استحمام، فضا و مکان استراحت و خواب را برای این بیماران فراهم می‌کنند.

فیروزی گفت: تیم های مجهز مددکاری و روان شناسی، به بیماران کمک می کنند که مشکلات خانوادگی خود را حل کنند و همچنین به بیماران و خانواده هایشان مشاوره می دهند.

وی از تغذیه با غذای گرم، درمان زخم های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و آموزش های بهداشتی به بیماران به عنوان دیگر خدمات این مراکز یاد کرد و گفت: بیماران مراجعه کننده به این مراکز از خدمات کاملا رایگان آنها بهره مند شده و می توانند پس از صرف شام، استراحت شبانه و صرف صبحانه، به محل کار و فعالیت خود بازگردند و غروب یا شب مجددا به سرپناه شبانه‌ی بهزیستی مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: سرپناه های شبانه تحت نظارت بهزیستی هستند و خدمات تخصصی به بیماران ارائه می کنند.

فیروزی گفت: در حال حاضر ۶ شلتر در مشهد و یکی در سبزوار فعال هستند که دو واحد در بلوار توس و بلوار طبرسی به خانم ها خدمات می دهند و بقیه برای آقایان تدارک دیده شده اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شلترهای زنان، همچنین برای خانم های باردار یا آسیب دیده، علاوه بر موارد یاد شده، خدمات بهداشتی درمانی سرپایی انجام داده و در صورت ضرورت، آنان را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مددجو تمایل داشته باشد برای بازپروری یا رفع مشکلات خانوادگی وی، اقدامات مددکاری صورت می‌گیرد و یا جهت نگهداری و توانمندسازی در مراکز مداخله در بحران و مراکز آسیب‌دیدگان بهزیستی به این مراکز هدایت می‌شود.

آمادگی شلترهای بهزیستی خراسان رضوی برای پذیرش بیماران سوء مصرف مواد مخدر

کد خبر 46619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد