مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از غربالگری تنبلی چشم ۲۵ هزار کودک سه تا ۶ سال استان کرمانشاه خبر داد.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم یک طرح کشوری بوده و در راستای پیشگیری از معلولیت بینایی برای کودکان سه تا ۶ سال انجام می‌شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: دکتر فرحناز محمدی در گفتگو با خبرگزاری مهر  اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم یک طرح کشوری بوده و در راستای پیشگیری از معلولیت بینایی برای کودکان سه تا ۶ سال انجام می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تنبلی چشم کودکان می‌توان در طول سال به مراکز درمانی مراجعه کرد ولی این طرح در آبان ماه شکل جدی تری به خود می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با استفاده از این طرح کودکان سه تا ۶ سال به مراکز معاینه چشم رفته و آن دسته از کودکانی که مشکل بینایی خاصی داشته به چشم پزشک ارجاع داده و مشکل بینایی آن‌ها مشخص می‌شود.

محمدی بیان کرد: در این میان افرادی به عینک یا جراحی نیاز داشته و برخی که توانایی خرید عینک یا عمل جراحی را ندارند کمک هزینه خرید یا عمل جراحی به آنها اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین سن برای پیشگیری و درمان تنبلی چشم سن سه تا ۶ سال بوده و بالا رفتن سن راه درمان را دشوارتر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر از کودکان سه تا ۶ سال غربالگری و از این تعداد ۱۰۸ کودک به مرحله دوم بیناییسنجی رسیده و همچنین سه کودک مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

محمدی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های سیار و ثابت بینایی سنجی در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند به گونه‌ای که پایگاه‌های سیار به شهرستان‌ها و روستاها رفته و معاینه به صورت سیار انجام می‌گیرد.

وی افزود: مراکز ثابت بینایی سنجی در مهدهای کودک مستقر و همچنین چند مرکز همیشگی در محله‌های مسکن، پارک لرستانی الهیه، پارک معلم فرهنگیان فاز یک و جعفرآباد شهر کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: لیست تمامی کودکان سه تا ۶ سال استان کرمانشاه از مراکز بهداشت دریافت و برای والدین این کودکان پیام ارسال شده و آن‌ها را به نزدیک‌ترین مرکز بینایی سنجی راهنمایی می‌کنند

کد خبر 46565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد