کرونا برنامه‌های غربالگری بینایی ۳ تا ۶ ساله‌ها را با تأخیر مواجه کرد

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از غربالگری بینایی ۶۷۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در سراسر کشور خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی برای غربالگری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک سه تا ۶ سال تا پایان سال هدف‌گذاری کرده بود. 

افروز صفاری فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه علاوه بر پایگاه‌های دائمی و سیار سازمان بهزیستی، از ابتدای سال غربالگری بینایی در مراکز مثبت زندگی هم انجام می‌شود، اظهار کرد: درخواست ما از مراکز مثبت زندگی این بود که تا پایان مهرماه مجهز به پایگاه‌های غربالگری بینایی شوند، اما این کار به طور صد درصد انجام نشده است، زیرا برخی از آنها فضای استاندارد لازم برای غربالگری را نتوانستند ایجاد کنند، اما بقیه آنها که فضا و نیروی لازم را داشتند کار غربال آمبلیوپی را انجام می‌دهند.

وی گفت: از میان ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور، حدود ۱۸۰۰ مرکز مجهز به پایگاه‌های غربالگری است. 

صفاری فرد با اشاره به میزان غربالگری بینایی انجام شده از ابتدای سال تاکنون، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در شرایط قرمز برای غربالگری بینایی مجاز به فعالیت نیستیم و در شرایط نارنجی و زرد این کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، از ابتدای سال تاکنون، از هدف تعیین شده به میزان زیادی عقب ماندیم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تا پایان سال برای غربالگری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک سه تا ۶ سال هدفگذاری کرده بود، افزود: این درحالیست که از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۶۷۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در سراسر کشور غربالگری بینایی شده‌اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۳۴ نفر مشکوک به تنبلی بینایی بوده‌ و به پزشک ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه به تاکیدات زیادی که به استان‌ها داشتیم، از آنها خواستیم در این راستا تبلیغات شهرستانی، استانی و ملی داشته باشند تا بتوان تا پایان سال به هدف موردنظر دست پیدا کنیم. امید است تا پایان سال باتوجه به تلاشی که در استان‌ها انجام می‌شود، مشکلات برطرف شود تا بتوان به هدف موردنظر رسید.

کد خبر 46500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =