ارائه خدمات بهزیستی همت دسته جمعی مسئولان را می طلبد

دکتر عرب نژاد مدیر کل بهزیستی استان با همراهی معاونین پشتیبانی، پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مشارکتهای مردمی ضمن حضور در محل شورای شهر بیرجند با شهردار و اعضای شورای این شهر دیدار و کفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی دراین دیدار دکتر عرب نژاد و معاونین حوزه‌های تخصصی به معرفی اجمالی حوزه کاری و خدمات مرتبط و بیان درخواست مطالبات در حوزه های کاری مشترک پرداختند.
دکتر عرب‌نژاد گفت: در بخش واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در شهر بیرجند به دلیل نبود موسسات و خیران بزرگ، ضعیف هستیم کما اینکه متقاضی هم در این زمینه نداریم.
 مدیرکل و معاونین بهزیستی خراسان جنوبی امروز (۲۴ آبان) با اعضای شورای شهر بیرجند دیدار و درخواست های خود را مطرح کردند.
«علی عرب‌نژاد» مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه حوزه خدمات بهزیستی گسترده و بخش عظیمی از فعالیت‌ها به صورت مشارکتی با بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است، گفت: بهزیستی یکی از متولیان موضوع ساماندهی سالمندان، آسیب های اجتماعی، اعتیاد و کودکان خیابانی است و سایر دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه وظیفه دارند.
وی با بیان اینکه جمع آوری کودکان خیابانی به هیچ عنوان در حیطه وظایف قانونی بهزیستی تعریف نشده است، تصریح کرد: باید نیروی انتظامی این کودکان را جمع آوری و برای ساماندهی تحویل بهزیستی دهد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد وظایف بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده  است و وظیفه ما سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت را برعهده داریم، افزود: در بخش واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در شهر بیرجند به دلیل نبود موسسات و خیران بزرگ، ضعیف هستیم کما اینکه متقاضی هم در این زمینه نداریم و همچنان موضوع واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در مرکز استان معضل بزرگی است.
عرب‌نژاد بیان کرد: مدتهاست که دستور واگذاری شیرخوارگاه بهزیستی به بخش غیردولتی ابلاغ شده است اما در بیرجند به دلیل نبود خیر نتوانسته ایم واگذار کنیم.
وی با اشاره به اینکه بخش خدمات روزانه کودکان خیابانی واگذار شده اما بخش شبانه روزی در دستور کار است که در این زمینه هم متقاضی وجود ندارد، عنوان کرد: ارائه تمام خدمات بهزیستی همت دست جمعی مسئولان را می طلبد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه به نبود سرویس برای رفت و آمد معلولان به اداره کل بهزیستی در سایت اداری بیرجند اشاره کرد و خواستار اختصاص سرویس ایاب و ذهاب برای این منطقه شد.
عرب‌نژاد با اشاره به معضل متکدیان و بی خانمان‌ها در سطح شهر بیرجند، افزود: وظیفه بهزیستی در بحث ساماندهی معتادان بی‌خانمان و ایجاد خوابگاه شبانه برای این افراد تعریف شده است اما ساماندهی شبانه سایر افراد بی خانمان وظیفه شهرداری است.
«حسن رحیمی» معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی خراسان‌ جنوبی نیز با بیان اینکه از ابتدای طرح مسکن مددجویان تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تحویل شده است، اظهار کرد: همچنین احداث ۶۷۸ واحد مسکونی دیگر در دست اقدام است.
وی با اشاره به اجرای پروژه ساخت ۲۵۴ واحد مسکونی در سال ۹۰ بیان داشت: از این تعداد یک هزار واحد در شهر بیرجند بوده است که برای اخذ سند اقدام کردند اما اکنون شهرداری به آنان گفته باید بر اساس شوابط جدید پایان‌کار دریافت کنید در حالی که بسیاری از این خانواده های نیازمند حتی توانایی پرداخت هزینه های صدور سند ندارند، لذا از شهرداری درخواست همکاری با این خانواده ها را داریم تا بتوانند با حداقل هزینه پایان‌کار ساختمان برای صدور سند را دریافت کنند.

شهردار بیرجند:
اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در اولویت شهرداری بیرجند است
بهترین گفت: قانون جامع حمایت از معلولان باید کامل اجرا شود که یکی از برنامه‌های شهرداری در دوره جدید است.
 جلسه شورای شهر بیرجند امروز (۲۴ آبان) پیرامون مسائل و مشکلات مددجویان بهزیستی برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند آمادگی خود را برای رفع مشکلات مرتبط با شهرداری اعلام کردند.
«مهدی بهترین» شهردار بیرجند با اشاره به اینکه ۵۳ وظیفه سازمانی بر عهده سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: قانون جامع حمایت از معلولان باید کامل اجرا شود که یکی از برنامه‌های شهرداری در دوره جدید است.
وی با اشاره به بازگشت ون مناسب‌سازی شده ویژه معلولان به چرخه فعالیت مجدد خبر داد و افزود: بسیاری از کتابخانه ها از جمله کتابخانه ویژه نابینایان از محل پرداخت عوارض شهرداری بازسازی شده است.
بهترین در خصوص بخشودگی عوارض پروانه های ساختمانی مددجویان بهزیستی، تصریح کرد: شهرداری براساس قانون حق بخشش عوارض را ندارد مگر اینکه مصوبه ای به تایید شورای شهر برسید تا برمبنای آن عمل شود.
«علیرضا محمودی‌راد» رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه تسریع و تسهیل در امور شهروندان را یکی از وظایف شورا ذکر کرد و گفت: به عنوان نماینده مردم تلاش می‌شود تا با برقراری ارتباط با سازمان های مختلف، زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم کنیم.
وی بیان داشت: در کمیسیون خدمات شهری شورا، مشکلات مددجویان بهزیستی مطرح و راه حل های مورد نظر بیان خواهد شد. باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی بیشتر استفاده شود.
گفتنی است؛ همکاری برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، همکاری برای صدور پایان‌کار واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی، توجه به مناسب سازی معابر و مبلمان شهری و پارک‌ها و ساماندهی افراد متکدی غیر معتاد از درخواست های اداره بهزیستی در این جلسه بود.

کد خبر 46488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد