۷۵ دستگاه ویلچر به کودکان و نوجوانان معلول و نیازمند استان اهداء شد

صبح امروز همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) و به همّت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛ ۷۵ دستگاه ویلچر به کودکان و نوجوانان معلول و نیازمند استان اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) ابراز داشت: تقارن این روز با اهدای ویلچر به عزیزان دارای معلولیت را به فال نیک می گیریم و انشالله به برکت این روز و این روزها، ادامه دهنده راه ائمه در جهت رفع نیاز نیازمندان باشیم.

این مسئول تصریح کرد: سازمان بهزیستی بر اساس وظیفه ذاتی که به عهده دارد بیش از ۳۵ هزار معلول تحت پوشش دارد که این سازمان در قالب کمک های مستمر و غیرمستمر به این عزیزان ارائه خدمات می نماید و در این در حالی است که ماهانه از سوی سازمان چیزی بالغ بر ۵ میلیارد تومان تحت عناوین مختلف به نیمی از این افراد پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه افزود: از این ۳۵ هزار نفر تقریباً ۵۰ درصد، معلولین جسمی حرکتی می باشند که نیازمند ویلچر و خدمات توانمندسازی هستند و بنده به عنوان کارمند سازمان بهزیستی از این حرکت بسیار خوب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تقدیر و تشکر می نمایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رفع گره ای از مشکلات خانواده های معلولین باعث خوشحالی و خرسندی ماست و امیدواریم این برنامه ها تداوم داشته باشد و شاهد روزی باشیم که افراد دارای معلولیت، فقط مشکل معلولیت خود را داشته باشند و متأسفانه معلولین خارج از معلولیت، با مشکلات بیشتری که بیش از معلولیتشان روی آن ها و خانواده هایشان اثر می گذارد دست و پنجه نرم می کنند.

علی اکبر محمدی پناه؛ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم با اشاره به این که در کل کشور ۲۷ هزار ویلچر توسط بنیاد ۱۵ خرداد به افراد دارای معلولیت زیر ۱۴ سال اهدا می گردد؛ گفت: از این تعداد ۷۵ ویلچر سهم استان یزد می باشد.

محمدی پناه در ادامه افزود: ما در کشور ۱۱۰ محله را تحت نظر داریم تا به مشکلات محلات نیازمند رسیدگی شود و در استان یزد ۵ محله که در شهرستان های میبد، مهریز، خاتم، رباط پشت بادام و شهر یزد هستند تحت نظر می باشند که در محلات مذکور خانه احسان در حال تاسیس می باشد و مشکلات این محلات در حال بررسی و رسیدگی می باشد تا به امید خدا ظرف ۶ ماه تا یکسال بتوانیم آن محلات را از حالت محروم و حاشیه نشینی خارج نماییم.

این مسئول تصریح کرد: طبق آسیب شناسی انجام گرفته اگر ما بتوانیم اشتغالزایی را در محلات ایجاد نماییم مشکل فقر، فحشاء ، مواد مخدر و ... به نوعی کاهش پیدا می کند و در این در حالی است که در سال گذشته با بیش از هزار و ۷۵۰ طرح اشتغالزایی برای ۵ هزار و ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد گردیده است و در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون با ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی، برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد گردیده است.

محمدی پناه عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن نیز بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکن یا ساخته شده یا در حال ساخت می باشد و در این خصوص مقام اول را در کل کشور داریم و اولین مسکن های طرح مذکور در استان یزد افتتاح گردیده است.

کد خبر 46387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد