شاهرود | خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است

جهانسیر خدمات اورژانس اجتماعی را در شش ماه نخست ۱۴۰۰ تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مسعود جهانسیر با اشاره به رایگان بودن خدمات اورژانس اجتماعی گفت : اورژانس اجتماعی شهرستان شاهرود از سال ۱۳۸۸ در قالب تیم سیار، مرکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه خدمات اجتماعی خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس را به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی ارائه می دهد.

جهانسیر با اشاره به برقراری ۲۷۲ تماس در شش ماه اول سال جاری با اورژانس اجتماعی شهرستان افزود: اورژانس اجتماعی شاهرود با هدف تحکیم بنیان خانواده و حمایت از افراد نیازمند در بحران هایی مانند کودک آزاری،همسرآزاری، سالمندآزاری،معلول آزاری و همچنین موارد اقدام به خودکشی و... مداخله می کند.

وی اختلافات خانوادگی را در موضوع اصلی مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی دانسته و ادامه داد: ۹ کارشناس تخصصی اورژانس اجتماعی شاهرود یک هزار و ۴۲۶ مورد خدمات مددکاری، تربیتی روانشناسی،حقوقی و فرهنگی را در شش ماهه نخست سال به متقاضیان ارائه دادند.

جهانسیر با بیان اینکه در این مدت ۳۴ نفر از خدمات مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی شاهرود بهره بردند افزود: خدمات این مرکز به منظور فراهم ساختن زمینه ادامه زندگی سالم به افراد در معرض آسیب های اجتماعی و بازگشت آنها به کانون خانواده ارائه می شود.

ایشان بهبهره مندی ۲۷۹ نفر از خدمات سیار و ۲۳ نفر از خدمات  پایگاه اجتماعی در نیمه نخست سال اشاره کرده و گفت : به دلیل ماهیت فرابخشی آسیب های اجتماعی، همراهی و تعامل سایر دستگاهها از جمله نیروی انتظامی، دادستانی و دادگستری و ..... با بهزیستی با هدف کمک به پیشگیری از وقوع جرم ضروری است.

کد خبر 46375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد