بهزیستی بینایی هزار و ۶۰۰ کودک ماهنشانی را غربالگری کرد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ماهنشان گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم از ابتدای شهریورماه سالجاری در این شهرستان آغاز شده و یک هزار و ۶۰۰ کودک ۳تا ۶ ساله ساکن در شهر و روستا معاینه چشمی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ماهنشان، بهنام محمدی افزود: برش عملیاتی شهرستان ماهنشان به تعداد ۲هزار کودک است که علاوه بر این شهرستان در ۶۱ روستای بخش مرکزی ماهنشان و تعداد۶۵ روستای بخش انگوران  معاینه چشمی انجام خواهد شد و این طرح تا پایان سال و رسیدن به هدف تعیین شده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸ نفر از افراد نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی هستند خاطرنشان کرد:  بهترین زمان برای تشخیص ودرمان تنبلی چشم، سنین زیر ۵ سالگی است. در صورتیکه مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد. در مقابل هرچه درمان چشم تنبل با تاخیر انجام شود، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر خواهد شد، بطوریکه پس از ۷تا ۱۰ سالگی درمان تاثیری در بهبود بینایی نخواهد داشت. از این رو به خانواده ها توصیه می شود چشم کودکان۳ تا ۶ سال باید همه ساله معاینه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۱ نفر تحت پوشش بهزیستی ماهنشان هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۶۶۳ نفر در حوزه توانبخشی و ۱۳۸ نفر در حوزه اجتماعی تحت پوشش هستند و ۴۸۰ نفر نیز به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر دو مرکز مثبت زندگی در شهرستان ماهنشان فعالیت می کند و دوتیم نیزبا یک دستگاه بینایی سنجی به صورت سیار در روستاها معاینه چشمی کودکان را بر عهده دارند.

ابن مسئول از والدین خواست معاینه چشمی کودکان را جدی بگیرند و  با در دست داشتن شناسنامه و رعایت پروتکل های بهداشتی برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا۶ سال به مراکزمثبت زندگی مراجعه نمایند.

کد خبر 46332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد