در رسانه| ۳۹۲ نفر از معلولان ایلام از ضایعه نخاعی‌ رنج می‌برند

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: از مجموع بیش از ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در استان ۳۹۲ نفر دارای ضایعه نخاعی‌ هستند.

زهرا همتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از اجرای طرح ارتقا توانمندسازی افراد دارای معلولیت آسیب نخاعی در این استان خبر داد و گفت: از مجموع بیش از ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در استان ۳۹۲ نفر دارای ضایعه نخاعی‌اند و این طرح با این هدف که افراد دارای معلولیت قادر باشند با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط موثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند اجرا خواهد شد.

وی آموزش‌های ارائه شده در این طرح را دو بخش عمومی و اختصاصی عنوان کرد و افزود: آموزش‌های بخش عمومی در چهار حوزه آموزش، تغییر نگرش، مطالبه‌گری و فعالیت‌های اجتماعی به این افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام آموزش‌های اختصاصی ارائه شده در این طرح را نظیر آشنایی فرد دارای معلولیت با ویژگی‌های معلولیت و پیامدهای آن، فعالیت‌های روزمره زندگی متناسب با فرد دارای معلولیت نخاعی، استفاده از وسایل کمک توانبخشی متناسب با سطح ضایعه نخاعی، نرم افزارها و فناوری های نوین کمک توانبخشی ویژه افراد دارای آسیب نخاعی و حرکات ورزشی متناسب با سطح ضایعه نخاعی اعلام کرد.

همتی تصریح کرد: در این طرح آموزش بهداشت جنسی، مسایل جنسی و بهداشت روابط زناشویی و مراقبتهای پرستاری به فرد دارای معلولیت ضایعه نخاعی ارائه خواهد شد.

وی جامعه هدف این طرح را  ۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: این طرح در سه شهرستان ایلام، دره‌شهر و آبدانان اجرا و در صورت تامین اعتبار در سایر شهرستان‌های استان نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 46297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد