بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان برای خانوارهای  تحت پوشش درحال احداث است

کارشناس مسئول تامین مسکن مددجویان بهزستی گیلان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان به روش های مختلف و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و بسیج سازندگی برای خانوارهای تحت پوشش دردست احداث قرار دارد.

مهندس حسین پیربازاریان تامین مسکن را در کنار ایجاد اشتغال پایدار از ضروری ترین نیازها و به نوعی جزو حقوق اولیه مددجویان بهزیستی دانست و افزود: تامین مسکن جزء اهداف رسیدن به کاهش سکونت گاه های غیر رسمی و ایجاد فرهنگ نوسازی و بهسازی در بافت های فرسوده برای معلولین و مددجویان بهزیستی قرار گرفته، که خوشبختانه با سیاست های در نظر گرفته توسط سازمان بهزیستی کشور و ضرورت ایجاد فضای مناسب و با دوام برای افراد تحت پوشش، به خصوص افراد دارای معلولیت در مرحله گذار از الگوی سنتی به الگوی جدید است.

وی افزود:با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمامی واحدهای مسکونی مددجویان که با کمک بهزیستی احداث شده اند بر اساس الگوی جدید ساخت‌وساز مسکن روستایی و غالبا برگرفته از الگوی خانه های شهری احداث شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ با شروع طرح نهضت مسکن در سازمان بهزیستی تاکنون بیش از ۳۳۰۰ خانوار تحت پوشش با دریافت کمک بلاعوض از سازمان بهزیستی در قالب برنامه ها و تفاهم نامه های مختلف در استان صاحب سرپناه شده اند.

مهندس پیربازاریان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به نسبت سال گذشته پنج برابر شده است بیان داشت: گرانی مصالح ساختمانی در چند سال اخیر عامل کندی میزان مشارکت افراد تحت پوشش در روند ساخت مسکن  شده که با توجه به پنج برابر شدن رقم مشارکت سازمان بهزیستی پیشرفت واحدهای احداثی با سرعت کندی در حال رسیدن به مرحله بهره برداری می باشند.

پیربازاریان اظهار امیدواری نمود : با بهره گیری از بخش خیرین که از مهم‌ترین محورهای حمایتی در امر ساخت مسکن مددجویان است بتوانیم در کنار استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی و خصوصی در استان برای هر فرد تحت پوشش سرپناه مناسب ایجاد نماییم و سبب‌ساز حل بخش عمده‌ای از مشکلات مددجویان شویم تا بدون دغدغه تامین مسکن، کسب درآمد نموده و به  معیشت و گذراندن امور زندگی خود بپردازند.

کد خبر 46227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد