ستاد اجرای فرمان امام (ره) ۸۰دستگاه ویلچر به معلولان کرمانشاه اهدا کرد

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز سه‌شنبه در راستای اجرای طرح «حرکت مثبت» بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد مبنی بر تهیه ویلچر برای معلولان جسمی و حرکتی خانواده‌های محروم و کم برخوردار؛ ۸۰ دستگاه ویلچر را به معلولان جسمی و حرکتی زیر ۱۴ سال استان کرمانشاه اهدا کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: به نقل ازخبرگزاری ایرنا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز سه‌شنبه در راستای اجرای طرح «حرکت مثبت» بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد مبنی بر تهیه ویلچر برای معلولان جسمی و حرکتی خانواده‌های محروم و کم برخوردار؛ ۸۰ دستگاه ویلچر را به معلولان جسمی و حرکتی زیر ۱۴ سال استان کرمانشاه اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در این مراسم که با حضور آیت الله « مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مرکز توابخشی بهزیستی بلوار تاق بستان کرمانشاه برگزار شد، گفت: ستاد اجرایی حضرت امام (ره) بنا به دستور مقام معظم رهبری مهم ترین دغدغه خود را رسیدگی به وضعیت معیشت، درمان و بهداشت، اشتغال و مسکن اقشار محروم و کم برخوردار جامعه می داند و در همین راستا برنامه های متعددی با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و نهاد ها و موسسه های خیریه در دست اقدام دارد.

«میثم کلهری» یکی از سیاست های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را توجه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی به ویژه معلولان حرکتی و جسمی اعلام کرد و بیان داشت: این ستاد در قالب طرح «مثبت حرکت»  بنیاد ۱۵ خرداد در مرحله اول ۲۷ هزار ویلچر در کشور بین معلولان زیر ۱۴ سال توزیع می کنند و از این تعداد ۸۰ دستگاه ویلچر در استان در مرحله اول امروز توزیع می شود.

او همچنین یکی دیگر از برنامه های این ستاد را کمک به زوج های جوان نابارور محروم و کم برخوردار عنوان کرد و گفت: این طرح با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود؛ بدین ترتیب که وزراتخانه براساس آماری که از دهک‌های جامعه در اختیار دارد، زوج های نابارور کم برخوردار را برای درمان به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هر استان معرفی می کند و این ستاد برای درمان به آنان کمک بلاعوض، تسهیلات با بازپرداخت ۱۰ ساله و همچنین اگر صاحب فرزندی شوند نیز به آنها کمک های معیشتی برای نگهداری از بچه در طول ایام سال اهدا می کند.

کلهری در ادامه با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه های مختلف، عمرانی مانند مدرسه، مسکن محرومان ، احداث درمانگاه و مسائل بهداشتی، اشتغال و توانمند سازی افراد جامعه فعالیت می کند گفت: یکی از طرح های مهم این ستاد، طرح " ۱۱۰ محله" در کشور است که در این طرح در هریک از استان ها، توانمندسازی محلات واقعا محروم و کم برخوردار در قالب پروژه های مانند مقابله با آسیب های اجتماعی و کمک به معیشت و اقتصاد، توسعه زیرساخت ها و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار می گیرد.     

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به محله محروم «آغاجان» شهر کرمانشاه، افزود: چهار محله از ۱۱۰ محله شناسایی شده کشور در این طرح در استان ما قرار دارد  که امیدواریم با همکاری همه دستگاه های اجرایی، نهادها، گروه های جهادی و موسسه های خیریه بالاخص حوزه و دانشگاه بتوانیم به توانمندسازی این محلات محروم کمک کنیم.

توزیع ۶ هزار بسته غذایی در مناطق محروم استان

کلهری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا، این ستاد در قالب رزمایش همدلی و احسان ۶ مرحله بسته های معیشتی در استان توزیع کرده است، گفت: امروز همزمان با سراسر کشور، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۶ هزار بسته غذایی در مناطق محروم استان توسط گروه های جهادی و موسسه های خیریه توزیع می کند.

هر سال هزار و ۵۰۰ ویلچر برای معلولان استان باید تهیه شود

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با تجلیل از اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای راه اندازی طرح" مثبت حرکت" و تهیه ویلچر برای مددجویان معلول جسمی و حرکتی زیر پوشش این سازمان گفت: از ۴۴ هزار مددجو زیرپوشش این سازمان در استان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند که ۶ هزار نفر از آنها برای حرکت به ویلچر نیاز دارند.

«فرحناز محمدی» با بیان اینکه  عمر مفید کاربرد هر ویلچر چهار سال است، افزود: با توجه به اینکه ۶ هزار نفر از مددجویان این سازمان نیاز به ویچلر دارند و ما باید هر سال برای هزار و ۵۰۰ نفر از آنها ویلچر تهیه کنیم و این در حالی است که منابع اعتباری برای این کار محدود است لذا نیازمند کمک خیرین و نهاد و ستادهای مانند بنیاد مستعضفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تهیه این تعداد هستیم.

او بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون بهزیستی استان توانسته است ۲۷۰ ویلچر یعنی کمتر از ۲۰ درصد از مددجو های نیازمند خود ویلچر تهیه کند.

محمدی با اشاره به برنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تهیه ۲۰۳ ویلچر برای افراد زیر ۱۴ سال استان، آن را بسیار ارزشمند و خداپسندانه دانست  و ابراز امیداوری کرد این برنامه های در حق مددجویان این سازمان ادامه یابد.

 هیچ کشوری به اندازه ایران در ایام کرونا به مردمش خدمت نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه نیز در پایان این مراسم با قدردانی از نهادها و دستگاه های اجرایی به ویژه سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران در طول ایام شیوع کرونا در کمک به معیشت و حل مشکلات مردم اش خدمت نکرده است و از همه به خاطر اینکه تا آخرین لحظه و نفس در حال خدمت گزاری هستند تشکر می کنم و این کمک ها یک نمونه از مسلمانی است.

در پایان به چند نفر از معلولان جسمی و حرکتی زیر ۱۴ سال استان به طور نمادین ویلچر و بسته های معیشتی اهدا شد.

کد خبر 46220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد