اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال تا آخر سال‌جاری

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم گفت: راستای اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان یک اکیپ سیار به همراه دستگاه بینایی‌سنجی به همه روستاهای شهرستان مراجعه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا، در رابطه با اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ در شهرستان طارم، اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان امسال در شهرستان طارم اجرا خواهد شد و در نظر داریم طی این طرح هزار و هشتصد نفر از کودکان را تحت غربالگری قرار دهیم.

وی افزود: در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان یک اکیپ سیار به همراه دستگاه بینایی‌سنجی به تمامی روستاهای شهرستان مراجعه می‌کنند و به صورت رایگان برای کودکان ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی‌سنجی را انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه بخشداران، شوراها، دهیاران، بهورزان و فرمانداری شهرستان طارم انجام می‌شود، تصریح کرد: قبل از ورود اکیپ سیار غربالگری به هر روستا اطلا رسانی انجام می‌شود و افراد برای اطلاع از زمان یا مکان غربالگری بینایی کودکان می‌توانند با اداره بهزیستی شهرستان طارم یا مرکز مثبت زندگی این شهرستان تماس بگیرند.

عزیزی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سراسر کشور به صورت رایگان توسط بهزیستی اجرا می‌شود، ادامه داد: در صورت تشخیص مشکلی در بینایی کودکان و تجویز عینک یا عمل جراحی برای کودکان، هزینه‌های خرید عینک و عمل جراحی برای کسانی که با طرح پیش روند، توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان طارم عنوان کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان در راستای پیشگیری از معلولیت‌های بینایی انجام می‌شود و تشخیص به موقع و زودهنگام در جلوگیری از تنبلی چشم موثر است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در شهرستان طارم بیشتر از آماری که برنامه‌ریزی شده بود و به تعداد دو هزار و چهارصد نفر تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند که در معاینات اولیه ۳۶ کودک مشکوک بودند و با انجام مراحل بعدی ۱۶ نفر از عینک و ۳ نفر نیز از عمل جراحی رایگان بهره‌مند شدند.

کد خبر 46196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد