حمایت از افراد دارای اختلال طیف اتیسم مضاعف می شود

مجمع حمایت از افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم تحت نظارت استانداری تهران شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون امور توانبخشی استان تهران که در نشست هماهنگی خانواده های دارای فرزند اختلال اتیسم صحبت می کرد، با بیان مطلب بالا، خاطرنشان کرد: از آنجائیکه تمام حرکات باید بر مبنای قانون باشد و اطلاعات کامل و مکفی لازمه هر حرکت و سیاست است، همه پیگیری ها باید بر مدار قانون باشد تا نفع و سود این تحرکات به افراد دارای این نوع معلولیت برسد.

سید احمد خادم در ادامه با این توضیح که نرخ ابتلا به اتیسم در جهان یک درصد است، افزود: از جمعیت تقریبا ۱۴ میلیون نفری استان تهران، حدود یکصد و ۴۰ هزار نفر به این اختلال ابتلا دارند که امور مربوط در ۱۴ مرکز سطح استان مدیریت و انجام می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: در نظر است موسسه ای خیریه و غیرانتفاعی به ثبت برسد تا در کنار انجمن اتیسم که بلندگوی این جمعیت است به اهدافی شایسته و سودمندانه برای این بخش از جامعه هدف برسیم.

خادم تحریک مردم در قبال مسئولیت اجتماعی را بزرگترین کارکرد این موسسه برشمرد و بیان داشت: این تشکل می تواند حرکتی راهبردی و سودآفرین برای انتفاع خانواده بزرگ بهزیستی باشد.

وی افزود: تشکل یاد شده شریک بهزیستی در حوزه خدمات رسانی است و خلاءهای قانونی را در این رهگذر پوشش داده و مرتفع می سازد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پایان یادآور شد: در این بخش، پشتیبانی و حمایت با بهزیستی است و حرکت سازنده تا رسیدن به نتیجه غایی و بهره گیری از آن با تشکل هایی چون خانواده های دارای فرزند اختلال طیف اتیسم است که باید مورد توجه و عنایت بیش از گذشته قرار گیرد.

کد خبر 46182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد