لزوم نمایش شایستگی های افراد دارای معلولیت در فضاهای حقیقی و مجازی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره توانمندی های پرشمار افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: افرادی که دچار معلولیت شده اند، توانایی هایی هم دارند که باید به آنها پرداخته شود و از غفلتی که در حق شان شده فارغ شویم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید احمد خادم که در نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در بهزیستی استان تهران سخن می گفت، خاطرنشان کرد: دوازدهم آذرماه که مصادف با سوم ماه دسامبر میلادی است برای تقدیر از افراد دارای معلولیت در همه جهان مورد استقبال قرار گرفته و در ایران نیز در حد فاصل هشتم تا ۱۵ آذرماه هفته ای به این منظور، نامگذاری شده که شایسته است همگان در تکریم این هفته از هیچ تلاش و کوششی فروگذار ننمایند.

خادم در این نشست بر لزوم آشنایی مردم و نمایش شایستگی افراد دارای معلولیت تأکید کرد و گفت: بهره گیری به موقع و صحیح از ابزار رسانه در همه ابعاد حقیقی و مجازی می تواند جامعه را از بحران معلولیت خارج کرده و شعار معلولیت، محدویت را به منصه ظهور برساند که در این مسیر باید از اهتمام دلسوزانه فعالان رسانه ای و خبری استان به سود این بخش از جامعه هدف بهره لازم و کافی را ببریم.

وی با این توضیح که در استان تهران با توجه به وجود پایتخت و مدیریت عالی دستگاه های اجرایی، شرایط برای برگزاری برنامه های مختلف، با دیگر مناطق کشور متفاوت است، افزود: اهمیت فعالیت ها در تهران ویژه است و از این رو باید برنامه ها دارای استاندارد خاص خود باشند تا خروجی مطلوبی به نفع جامعه هدف مشاهده گردد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی  و رعایت تساوی حقوق همه افراد در این هفته مورد تأکید است و انتظار می رود همگان در هر مقام و رده ای به قوانین و وظایف خود در قبال افراد دارای معلولیت عمل کنند.

خادم به برگزاری برنامه متنوع بسیاری اشاره کرد که در سطوح ملی، استانی و منطقه ای پیش بینی و طراحی شده اند و افزود: دیدارهای مختلفی برای افراد دارای معلولیت با مقامات و شخصیت های کشور، طراحی کرده ایم و مسابقات و همایش های متعددی را نیز در دستور کار خواهیم داشت که اطلاع رسانی لازم در زمان خود، انجام می شود.

وی به ضرورت آمادگی در مراکز نگهداری و اقامتی هم پرداخت و بیان داشت: باید با رعایت موازین و شیوه نامه های بهداشتی  متأثر از شرایط کرونایی، موقعیت میزبانی از مسئولان را فراهم آوریم که در این هفته، امکان بازدید از این مراکز و موسسات به مراتب بیش از دیگر ایام وجود خواهد داشت.

در ادامه جلسه، حاضران از معاونت ها و دفاتر مختلف اداره کل بهزیستی استان تهران و مسئولان توانبخشی شهرستان ها که به طریقه برخط در این نشست حضور داشتند،  به بیان دیدگاه های خود در خصوص تکریم هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت پرداختند.

کد خبر 46180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد