پاکدشت| برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی روی کودکان و نوجوانان

کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی به همت اداره بهزیستی و مرکز سلامت محلی روشنا به صورت مجازی ویژه اولیاء دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس بهزیستی  شهرستان پاکدشت در حاشیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در خانواده‌ها استفاده کودکان و نوجوانان بدون آموزش‌های لازم از تکنولوژی های جدید است افزود: گاهی اوقات دیده می‌شود که والدین تبلت یا گوشی هوشمند اختصاصی برای فرزند خود تهیه می‌کنند و این در حالی است که به رمز عبور این وسیله حتی دسترسی ندارند، چنین عمل خطرناکی نه‌ تنها ممکن است آسیب‌های جدی جسمانی و روانی برای کودک و نوجوان در پی داشته باشد بلکه ممکن است امنیت تمام اعضای خانواده را به چالش بکشد.

محمود برزگر ادامه داد: خانواده‌ای که تعاملات گسترده و منظم با اعضای خود و دیگران داشته باشد خلأ عاطفی و روانی نخواهد داشت و هر میزان که همبستگی اعضای خانواده افزایش یابد تمایل به حضور منفردانه در فضای مجازی کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان گفت فرد معتاد به اینترنت شده است که دارای علائم خستگی زودرس، تنهایی، افسردگی و غیره باشد. روش‌های درمان این نوع اعتیاد نیز، رفتاردرمانی شناختی و تقویت درمانی انگیزش است.

کد خبر 46174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد