ملارد| ۱۶۰۰ بسته لوازم بهداشتی ویژه توانخواهان توزیع شد

رییس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: با همکاری هلال احمر بیش از یک هزار و ۶۰۰ بسته لوازم بهداشتی و ضد عفونی تهیه و توسط مراکز «مثبت زندگی» بین افراد دارای پرونده در اداره بهزیستی توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، داود خادم افزود: دریافت واکسن برای کنترل بیماری کرونا کافی نیست و کماکان باید پروتکل‌های بهداشتی بصورت دقیق توسط افراد رعایت شود.  

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی اجازه رسیدگی به برخی موارد را به مددجویان نمی‌دهد، گفت: تهیه لوازم بهداشتی با توجه به مشکلات اقتصادی مددجویان، جزو موارد ضروری است و تلاش کرده‌ایم تا با همکاری ارگان‌هایی مانند هلال احمر این مسئله را رفع کنیم.

✔️از ابتدای سال ۱۱ مرکز خدمت‌رسان در ملارد راه اندازی شده است

خادم ادامه داد: ۱۱ مرکز خدمت‌رسان شامل مراکز نگهداری توانبخشی و مراکز مثبت زندگی در سال ۱۴۰۰ با هدف خدمت رسانی به جامعه هدف تحت پوشش راه اندازی شد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک مرکز نگهداری از سالمندان، ۲ مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان و هشت مرکز مثبت زندگی با هدف دسترسی آسان مددجویان به خدمات سازمان افتتاح شد.

خادم افزود: هر یک از مراکز توانبخشی در ابتدای فعالیت خود با ظرفیت نگهداری ۵۰ بیمار آغاز بکار کرده و بیش از سه هزار پرونده مددجویان توانبخشی و اجتماعی از ابتدای سال تاکنون توسط مددکاران این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن تاکید بر اهمیت ارائه خدمات تخصصی گفت: مهمترین مسئله در راه اندازی اینگونه مراکز استفاده از کادر متخصص شامل پزشک، روانپزشک و کادر درمان است تا با پیگیری دقیق و انجام مرتب امور، بیماران بتوانند تا حد ممکن بهبود یابند و در موارد بسیاری نیز طی اقدامات صورت گرفته توسط روانشناسان و پس از آن مددکاران مرکز بیمار پس از بهبودی کامل به آغوش خانواده بازگشته است.  

خادم با بیان اینکه در تاسیس مراکز مثبت زندگی موارد بسیاری مدنظر است، افزود: با راه اندازی هشت مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهرستان و بکارگیری کارکنان با تجربه و متخصص، مددجویان بیش از پیش به مددکار خود دسترسی دارند که این مسئله موجب حل بسیاری از مشکلات این افراد می‌شود.

✔️بیش از ۳۴۰۰ بیمار در شهرستان ملارد ۲ دز واکسن دریافت کرده اند

رییس اداره بهزیستی ملارد همچنین ادامه داد: در راستای اهمیت واکسینه شدن تمامی بیماران مراکز نگهداری تحت نظارت سازمان بهزیستی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ بیمار ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.  

خادم با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف سال ۱۴۰۰ واکسینه شدن بیماران است، اظهارکرد: تمامی بیماران در مراکز نگهداری توانبخشی، مرکز معتادین متجاهر اخوان و کارکنان مراکز، از فروردین ماه سال جاری تا شهریور ماه ۲ دز  واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی گفت: واکسیناسیون امری جدی است و در حال حاضر تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در مراکز انجام و این موارد توسط کارشناسان حوزه‌های تخصصی و مسئول دفتر مدیریت عملکرد بررسی می‌شود.

کد خبر 46172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد