جلسه پدافند غیرعامل با حضور کارشناس پدافند غیرعامل استانداری در بهزیستی استان برگزار گردید

صبح امروز جلسه پدافند غیرعامل با حضور مهندس جواد دهقانی؛ کارشناس پدافند غیرعامل استانداری و کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ جواد دهقانی عنوان کرد: برای توسعه پایدار کشور باید در بحث پدافند غیرعامل به طور جدّی ورود کنیم و به صورت علمی، کارآمد، هماهنگ و منضبط اقدام نماییم.

در ادامه کارشناس پدافند غیرعامل استانداری اهداف پدافند غیرعامل را در قالب 5 اصل که شامل افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل پدافند غیرعامل است عنوان کرد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: هنرهایی که ما یاد می گیریم خوب است ولی مهم ترین آن ها؛ هنر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است چون برای ادامه زندگی ما اهمیّت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غایت امر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ، " یادگیری " نیست بلکه " به کارگیری" است.

در ادامه ی جلسه، مدیرکل بهزیستی استان؛ بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را مهم دانست و گفت: به اعتقاد بنده پیشگیری مقدّم بر درمان است و اگر بتوانیم در این خصوص کاری انجام دهیم که اتفاقی رخ ندهد بسیار خوب خواهد بود.

دکتر علی محمد عطابخش در ادامه افزود: درست است که در بعضی موارد، ما با کمبود اعتبار و امکانات روبرو هستیم ولی همین آگاهی دادن بسیار مؤثر خواهد بود و امیدواریم در برنامه ریزی های بعدی بحران ها دیده شود و کمتر دچار آسیب شویم.

دکتر رضا ابهّت؛ کارشناس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی استان یزد عنوان کرد: اقتضای سازمانی ماست که علاوه بر تهدیداتی که با آن روبرو هستیم در کنار آن با مباحث آسیب های اجتماعی و افراد دارای معلولیت که متولی آن ها بهزیستی است روبرو هستیم.

گفتنی است؛ در این جلسه که در محل دفتر مدیرکل بهزیستی استان برگزار گردید، مدیرکل بهزیستی و اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مجموعه بهزیستی حضور فعال داشتند.

کد خبر 46163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد