مراکز سرپناه شبانه بهزیستی قزوین آماده اسکان معتادان خیابانی شدند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: مراکز سرپناه شبانه بهزیستی استان با توجه به آغاز فصل سرما آماده اسکان معتادان خیابانی و افراد بی خانمان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: با شروع فصل سرما مراکز سرپناه شبانه تحت نظارت سازمان بهزیستی در سطح استان بدون محدودیت و به صورت شبانه روزی نسبت به پذیرش و ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام می‌کنند.
وی گفت: در حال حاضر یک مرکز مردان و یک مرکز بانوان در مرکز استان در این خصوص فعال بوده و به معتادان خیابانی و بدون مکان ارائه خدمات می دهد.
این مسوول اضافه کرد: نشانی سرپناه شبانه زنان واقع در دوراهی همدان نرسیده جایگاه CNG جنب مرکز اقامتی ساحل امن و سرپناه شبانه آقایان مردان در خیابان اسد آبادی روبه روی انبار غله است.
وارثی افزود: مراکز سرپناه شبانه مکانی است که به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتار پر خطر و بی خانمان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه از مزیت های این روش دسترسی بیشتر خدمات برای مراجعان و همچنین در مواردی نیز صرفه جویی هزینه هاست، ادامه داد: مخاطب اصلی این برنامه مصرف کنندگان مواد مخدر دارای رفتارهای پرخطر مانند مصرف کننندگان تزریقی و بی خانمان ها هستند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: توزیع اقلام کاهش آسیب مانند سوزن و سرنگ و سایر لوازم بهداشتی، اقامت شبانه، استحمام، ارائه تغذیه و وعده غذایی، درمان نگهدارنده با متادون، حمایت های اجتماعی، خدمات ارجاع و پیگیری، آزمایش سریع اچ آی وی، مشاوره و خدمات سیار از جمله خدمات این مراکز است.

کد خبر 46155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد