برگزاری مانور تخلیه اضطراری در بهزیستی شهرستان صومعه سرا

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور تخلیه اضطراری بر اساس سناریوی فرضی زلزله شش ریشتری با مشارکت جمعیت هلال احمر،اداره بهزیستی ، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان صومعه سرا و با حضور حیدری ؛ معاون محترم سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار-امام پناهی ؛ مسئول محترم پدافند غیر عامل بهزیستی گیلان - نسیم دوست ؛ ریاست محترم بهزیستی صومعه سرا- قلی زاده ؛ مدیریت جمعیت هلال احمر صومعه سرا و کارشناسان اداره بهزیستی و هلال احمر و سایر ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد.

در موضوع پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی مراکز حساس و مهم شهر ، ارتقای قابلیت بقا و حفظ شهر در شرایط بحرانی و افزایش مقاومت در مقابل تهدیدها موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود که با برنامه‌ریزی‌ ارائه طرح‌ها و راهکارها برای شناسایی تهدیدات و کاهش آسیب‌ها می‌تواند به مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از جان مردم کمک کند.
 برنامه‌های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و همچنین فرهنگ‌سازی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در شهرستان صومعه سرا به اجرا در آمده است. همچنین مانور تخلیه اضطراری بر اساس سناریوی فرضی زلزله شش ریشتری با مشارکت جمعیت هلال احمر،اداره بهزیستی  و اورژانس اجتماعی بهزیستی برگزار شد.

در مانور تخلیه اضطراری  طبق برنامه‌ریزی تمام افراد در یک اقدام فوریتی و تحت شرایط حفاظت‌شده از ساختمان تخلیه شدند که این مورد برای حوادث و بلایای پیش‌بینی نشده و بسیار حساس در نظر گرفته شده است.

 برگزاری مانور سایبری (دور میزی)، برگزاری کارگاه تهدیدات زیستی، جنگ‌های نوین، فضاسازی و تبلیغات محیطی در شهر و ساختمان‌های وابسته به شهرداری اهواز در جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی، چاپ پوستر و بروشور آموزشی، مشارکت در برگزاری مانورهای سایر دستگاه‌های اجرایی، حضور در کارگاه‌های آموزشی، درج شعارهای هفته پدافند غیرعامل  و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای پرسنل اداره بهزیستی صومعه سرا از جمله اقدامات خدمات شهری در هفته پدافند غیر عامل است.

کد خبر 46097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد