در رسانه| توانمند سازی اقشار آسیب پذیر در نهادهای حمایتی مد نظر باشد

فرماندار شهرستان همدان با همراهی مدیر کل بهزیستی استان و تنی چند از مدیران ذیربط شهرستان از مرکز اورژانس و پایگاه اجتماعی بهزیستی بازدید کرد و اقدامات این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش صبح الوند، محمد علی محمدی نقش سازمانهای حمایتی بویژه بهزیستی و کمیته امداد را در توانمند سازی جامعه هدف بسیار برجسته دانست و تاکید کرد : کمکهای موردی و رسیدگی فوری به امور آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب مهم است اما توانمند سازی آنها باید بعنوان هدف نهایی مد نظر باشد.

وی افزود : کار نهادهای حمایتی و سازمانهای مردم نهاد فعال در این زمینه فراتر از وظیفه است که همواره با صرف وقت، علاقه مندی و توان بیشتر به کمک هم نوعان نیازمند در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی می پردازند.

فرماندار همدان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما تاکید کرد : اهمیت توجه به اقشار آسیب دیده بی سرپناه مضاعغف است که در این راستا اقدامات شهرداری همدان نیز در خور توجه و تحسین است.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی متفاوت کار اورژانس اجتماعی را دوچندان کرده است افزود : پایین بودن آستانه تحمل افراد، عدم فراگیری صحیح مهارت های فردی و رفتاری، اختلافات خانوادگی و اختلالات روانی از جمله مهمترین عواملی است که اقشار آسیب دیده با آن مواجه بوده اند.

محمدی مسئولیت در نهادهای حمایتی را فراتر و مغتنم تر از سایر مسئولیتها دانست و گفت : بخشی از کار شما در این حوزه وظیفه است و قطعا ورود شما به مسایل و مشکلات جامعه هدف گاهی با اهداف خیرخواهانه بیش از شرح وظایف تعریف شده است که جای قدردانی دارد.

وی افزود : در مواجهه، مراجعه یا ارجاع اقشار آسیب دیده نهادهای مسئول نباید توپ را به زمین یکدیگر بیاندازند و طبق تقسیم کار و هماهنگی انجام شده پذیرش و پیگیری امور فرد در معرض آسیب یا آسیب دیده بدون فوت وقت باید انجام شود.

فرماندار همدان یادآور شد : یک مسئول در عملکرد خود قبل از اذهان عمومی جامعه باید از طرف خود مورد سوال واقع شود.

در این بازدید فرماندار همدان ضمن بررسی خدمات مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳، برنامه تلفیقی مداخله در بحران های اجتماعی فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات اجتماعی سیار و پایگاه خدمات اجتماعی بانوان، با کارکنان، مددکاران، روانشناسان و تعدادی از افراد پذیرش شده در این مراکز گفتگو کرد.

در رسانه| توانمند سازی اقشار آسیب پذیر در نهادهای حمایتی مد نظر باشد

کد خبر 46094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد