کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

عصر روز ۱۶ آبان ماه جلسه کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی به ریاست دکتر «اسدالله حیدری» مدیر کل بهزیستی استان البرز و دبیری حمیده یکتاخواه رئیس اداره فناوری اطلاعات و سایر اعضاء جلسه برگزار شد و در خصوص عملکرد، چالشها، نقاط قوت و ضعف مراکز مثبت زندگی استان بحث وتبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی البرز، در این جلسه دکتر حیدری گفت: مراکز مثبت زندگی به دلیل تازه تأسیس بودن در حال حاضر با چالش هایی مواجه هستند و درآمدشان به اندازه هزینه کردشان نیست و علت این امر را می توان در این موضوع دید که هنوز فعالیت این مراکز تکمیل نشده است.

دکتر حیدری بیان داشت : تمامی فعالیتهای سطح ۱ بهزیستی به این مراکز واگذار شده که درآمدزایی داشته باشند هرچند بهزیستی استان البرز همانگونه که در راه اندازی این مراکز پیشگام بوده، تلاش کرده در سپردن فعالیتهای تخصصی به این مراکز نیز پیشگام باشد و بخش عمده ای از فعالیتهای تخصصی خود را به مراکز مثبت زندگی واگذار کرده است.

دکتر حیدری در خصوص فعالیت های تخصصی واگذار شده بهزیستی البرز به مراکز مثبت زندگی گفت : طرح آمبلیوپی به این مراکز سپرده شده و دلیل این موضوع ایجاد درآمد برای این مراکز است زیرا با وجود توجیه اقتصادی است که بهره وری افزایش می یابد و این افزایش درآمد منجر به افزایش سطح رضایتمندی مددجویان، رسیدگی بیشتر به کارمندان و بهبود عملکرد و فعالیتها خواهد شد.

دکتر حیدری تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از  از مراکز مثبت زندگی در بخش پیشگیری از آسیب فعال هستند که اموری مانند پیشگیری از خشونت خانگی، آموزش جنسی برای زنان و دختران، آموزش پیش از ازدواج و پس از آن، آموزش استحکام خانواده و بهبود روابط خانواده از فعالیت هایی است که به این مراکز سپرده ایم که تمامی این موضوعات فعالیت تخصصی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : مراکز مثبت زندگی نقش بسزایی در امید آفرینی برای جامعه هدف دارند و انتظار میرود با نگاه مددکارانه آموزشهایی که در این امر دیده اند را اعمال نمایند و با مبنای کار قرار دادن دستورالعملها و پرهیز از اعمال سلیقه شخصی و فراگیری کامل و دقیق دستورالعملها فعالیت نمایند، چرا که قرار است مراکز مثبت زندگی به جای ادارات بهزیستی انجام وظیفه نمایند و بهزیستی صرفا بحث نظارت و سیاست گذاری را عهده دار خواهد بود.

وی گفت : این امر ایجاب میکند بر دستورالعملها واقف و مسط باشند و با توجه به اینکه یکی از نیازهایی که غالباً صاحبان امتیاز مراکز مثبت زندگی اعلام میکنند بحث آموزش پرسنل است لازم است تلاش کارمندان بر این باشد که بر اساس دستورالعملهای موجود خود را به دانش روز تجهیز نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: موضوع با اهمیت دیگر، بحث اشتغال مددجویان است که در زمره فعالیتهای این مراکز قرار دارد و نظر به اینکه طبق بند ب تبصره ۱۶ در سال جاری ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار در بحث اشتغال برای جامعه هدف ابلاغ شده امیدواریم بتوانیم با این تسهیلات برای جامعه هدف ایجاد اشتغال نماییم.

وی در پایان گفت: مراکز مثبت زندگی به علت محله محور بودن برای جامعه هدف بهزیستی حائز اهمیت هستند چرا مددجویان مبالغ زیادی که باید هزینه کنند تا به ادارات مراجعه نمایند حذف می شود و این یکی از مزایای مراکز مثبت زندگی است که در زیست بوم اعضای جامعه هدف مستقر هستند تا دسترسی را تسهیل نموده و هزینه ها را کاهش دهند و از سوی دیگر با توجه به محدود بودن تعداد پرونده های تحت اختیار پاسخگویی مددکاران مناسب تر خواهد بود.

در ادامه این جلسه معاونتهای تخصصی در خصوص طرح ها و فعالیت های واگذار شده به مراکز مثبت گزارش مبسوطی ارائه نمودند.

طی این جلسه سه نفر متقاضی افتتاح مرکز مثبت زندگی و همچنین پنج نفر مسئول فنی مجدد معرفی شده در این مراکز با حضور اعضاء کارگروه در مصاحبه تخصصی شرکت کردند.

کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

کارگروه عملیاتی مثبت زندگی برگزار شد

کد خبر 46089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد