بهزیستی مطالبه گر مناسب سازی شهری برای معلولین است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در ششمین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: بهزیستی مطالبه گر در زمینه ی مناسب سازی است و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی جهت حضور افراد دارای معلولیت در جامعه و استفاده از امکانات جامعه از ضروریات زندگی افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  در شمشین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت رفاه، عنوان کرد: توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیازهای ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی و تلفیق اجتماعی و مشارکت اجتماعی این افراد، یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می آید.

وی با بیان اینکه اهداف مناسب سازی مختص معلولین نیست و جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شامل  ۱۱۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال و سایر گروه ها اعم از جانبازان و... و. مطالبه گر در زمینه ی مناسب سازی مبلمان شهری هستند، عنوان کرد: مناسب سازی محیط فیزیکی، سامانه حمل و نقل، اطلاعات، آموزش و پرورش، فناوری و تکنولوژی، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه ای جهت مشارکت افراد دارای معلولیت در همه ی حوزه های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر برای آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

این مقام مسئول با اشاره به ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تاکید کرد: کلیه سازمان ها و موسسات و شرکت هالی دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر ارفاد فراهم شود و این اقدامات در چارچوب بودجه مصوب سالانه خود عملیاتی نمایند.

مدیر کل بهزیستی به اهداء کمک های خیرین بصورت نقدی غیر نقدی و خدماتی با نیت عام و خاص به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی و خدماتی جمع آوری و جهت کمک هزینه ی درمان، معیشت، تحصیل، اشتغال، تامین جهیزیه و... مددجویان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ موسسه خیریه در حوزه های مختلف توانبخشی، پیشگیری، و اجتماعی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰۰ الی ۳ هزار نفر با اشتغال در این موسسات با جلب  مشارکت های مردمی به جامعه هدف بهزیستی خدمات ارائه می دهند.

محمدی با بیان اینکه خیرین می توانند به عنوان حامی کودکان و ایتام، طرح شکرانه سلامت، ضیافت مهربانی، مشارکت های عام وخاص و دیگر راه های یاری به بهزیستی همراه و یاریگر جامعه هدف بهزیستی باشند، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کودک نیازمند چشم انتظار حامی هستند و خیرین نیک اندیش می توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، حمایت و کمک مالی ماهانه به این کودکان را به عهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی با شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۷۸۲۱۶۸ و شماره حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ و شماره شبا IR۲۶۰۱۰۰۰۰۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸  به نام مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان نزد بانک مرکزی آماده ی دریافت کمک های همشهریان هستند.

کد خبر 46076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد