در رسانه|مدیرکل بهزیستی: طرح توانبخشی در ۴۹۴ روستای ایلام اجرا شد

ایلام_مدیرکل بهزیستی ایلام گفت:اجرای طرح توانبخشی در ۴۹۴ روستای استان موجب شناسایی تمامی افراد دارای شده است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ زهرا همتی با اشاره به اجرای موفق طرح توانبخشی در استان اظهار کرد: در طول اجرای طرح توانبخشی که حدود۲۰ سال از اجرای آن می‌گذرد بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ فرد دارای معلولیت در روستاهای استان شناسایی شده است.

وی افزود: دسترسی آسان افراد دارای معلولیت به خدمات توانبخشی، توانمندسازی، عدم تمرکز زدایی خدمات به افراد معلول در مناطق شهری و کاهش مراجعه این قشر به مراکز بهزیستی در شهرها برای دریافت خدمات از جمله مهم‌ترین مزایای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه اجرای طرح توانبخشی در ۴۹۴ روستای استان موجب شناسایی تمامی افراد دارای شده است، افزود: کماکان شبکه بهداشت، بهورزان، دهیاری ها، موسسه های (CBR) و مراکز مثبت زندگی در اجرای طرح مشارکت دارند و لازم به ذکر است ایلام جز استان‌هایی بوده که پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای این طرح داشته است.

همتی ادامه داد: از بین افراد دارای معلولیت شناسایی شده، معلولیت‌های جسمی و حرکتی بیشترین نوع معلولیت بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع این افراد ۲ هزار و ۴۸۳ نفر معلول جسمی حرکتی، یک هزار و  ۲۸ نفر بینایی، یک هزار و ۱۷۳ نفر معلول ذهنی، ۶۷۲ نفر معلول شنوایی، ۱۶۱ نفر گفتاری و ۲۳۴ نفر نیز بیمار روانی هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: با توجه به موفقیت طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی استان اجرای این طرح در سال جاری در مناطق حاشیه و آسیب خیز شهرها در دستور کار قرار گرفته که در این استان این طرح در شهرستان ایلام اجرا خواهد شد.

کد خبر 46008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد