زوج های سالمند زنجانی صاحب پردیس می شوند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح اولین پردیس زوجین سالمندان زنجان در مساحتی با زیر بنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و باظرفیت ۱۵۰ نفر، درآینده ی نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود:دراین مرکز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، اموزشی، پزشکی و مراقبتی این مرکز بهره مند شوند.

وی گفت :در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند و سالمندانی که خانواده‌های آن‌ها قادر به نگهداری نبوده و یا فاقد سرپرست مؤثر و همچنین سالمندان مجهول‌الهویه ارجاعی از مقامات قضایی هستند در مراکز شبانه‌روزی خدمات توان‌بخشی و مراقبتی دریافت می کنند.

وی افزود: برنامه‌های توان‌بخشی برای سالمندان به آن‌ها کمک می‌کند در وضعیت ایده آل قرار گیرند. سالمندان هر چه بیشتر فعال باشند بسیاری از عوامل مرتبط با پیری ازجمله قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و درد را بهبود می‌بخشد. افراد مسنی که فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، کنترل حرکتی، انعطاف‌پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان کم‌تحرک برخوردارند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سالمندان بین ۶۰ تا ۷۵ سال سن نیاز به مراقبت کمترو ۷۵ تا ۹۰ سال نیاز به مراقبت بیشتری دارند افزود : جمعیت کشور رو به سالمندی است و توسعه و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت سالمندان از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اهم خدمات حوزه توانبخشی از جمله مستمری، طرح توانمند سازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل کمک توانبخشی C.B.R و مناسب سازی ادامه داد: فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد صورت گرفته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالمندی، نشان دهنده کمال آدمی است، افزود: سالمندی هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ اجتماعی مزایایی دارد. احساس کمال و پختگی، بردباری در برابر مشکلات، داشتن اوقات فراغت برای سیر به سوی کمال، و نیز مجال رسیدگی به خود و ارزیابی خویش، از جمله مزایای فردی، و حرمت و احترام، عزیز بودن در خانواده، مورد احترام بودن در میان جمع، توجه مردم به او به عنوان منبع فکر و اندیشه، و نیز مورد مشورت قرار گرفتن، ازجمله مزایای اجتماعی سالمندی است.
محمدی یادآور شد: با افزایش آمار سالمندان در سالهای آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

کد خبر 45981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد