در رسانه | استرس ناشی از کرونا در مادران باید کنترل شود

قزوین - ایرنا - معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: زنان و مادران خانواده استرس زیادی در خصوص کرونا دارند که این موضوع باید با حمایت سایر اعضای خانواده و راهکارهایی همچون مطالعه و پیاده روی کنترل شود.

زهرا غلامرضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آسیب های ویروس کرونا برای جامعه هدف بهزیستی و مردم اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن، علاوه بر خسارات مالی و جانی وارده بر اقشار جامعه، فشارهای روانی ناشی از این ویروس و تاثیر منفی آن بر سلامت روان بسیار حایز اهمیت می باشد.
وی افزود: از جمله این فشارها می توان به افزایش اضطراب و  اختلالات خلقی، اضطراب از دست دادن یکی از اعضای والدین، اضطراب پایان نیافتن شرایط، تشدید وسواس ها به ویژه وسواس عملی و فکری، محدودیت ارتباطات و تفریحات و فاصله روانی ناشی از فاصله اجتماعی نام برد.
 این مسوول گفت: سطح اضطراب خانواده ها و هراس از ویروس بر کل اعضای خانواده تاثیر بسیار منفی و فاجعه باری داشته و از آنجایی که با عامل ناشناخته و جهش یافته ویروس کووید ۱۹ به مرور آشنا شده اند این مهم ترس از ابتلا را در بین خانواده ها افزایش داده است.
غلامرضایی اضافه کرد: نداشتن دانش کافی در این زمینه و همه گیری سریع آن باعث شده تمامی اعضای خانواده در حالتی از ناامیدی و پیشگویی منفی به سر ببرند که این مهم خسارات زیادی را برای آنها به همراه دارد.
 وی اظهار داشت: زنان و مادران خانواده به علت اینکه مدیر خانه هست و مسوول مدیریت وسایل و آشپزخانه می باشند دچار اضطراب بیشتر و وسواس در شستشو شده اند، چراکه هر روز با ویژگی جدید ویروس آشنا می شوند و چون مسوول تدبیر در منزل هستند بار عاطفی بیشتری را به خاطر مبتلا نشدن فرزندان متحمل می شوند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین گفت: آموزش های مجازی و تاثیر آن بر دانش آموزان و از بین رفتن فرصت های شغلی، ضررهای اقتصادی ناشی از تعطیلی مشاغل  باعث شده خلاقیت افراد جامعه کاهش یافته و افراد به سمت افسردگی واضطراب و خشم پیش بروند.
این مسوول گفت: مطالعه، ورزش و پیاده روی، گفت وگو و مراوده با دوستان و آشنایان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند استرس های ناشی از کرونا را کاهش دهد که باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد

کد خبر 45967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد