میامی |  بهره مندی یک هزار و ۲۸ نفر از خدمات بهزیستی شهرستان

خدمات شش ماهه ابتدای سال بهزیستی شهرستان میامی به جامعه هدف

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سید عیسی جلالی مدیر اداره بهزیستی شهرستان میامی گزارشی از عملکرد این اداره در شش ماهه نخست سال ارائه کرد.

 وی در ابتدا : اداره بهزیستی شهرستان میامی با تحت حمایت داشتن یک هزار و ۲۸ نفر در قالب ۷۹۳ نفر در حوزه توانبخشی و ۲۳۵ نفر در حوزه اجتماعی و تعداد ۶۵۹ نفر مستمری بگیر در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود می باشد افزود : در شش ماهه ابتدایی سال ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت وام اشتغال دریافت و ۱۳ نفر دیگر به فرمانداری معرفی شده و از اعتبارات استانداری وام دریافت کرده اند و ۱۶ نفر از جامعه هدف نیز به اداره کار برای وام اشتغال خانگی معرفی شده اند.

وی ادامه داد در این راستا به ۷ نفر از مددجویان سرمایه کار به ۳۵ نفر از مددجویان آسیب دیده از کرونا  مساعدت مالی و به ۱۴ نفر از مددجویان  جهت ساخت و تعمیر مسکن مبالغی تخصیص داده شده است و همچنین به ۱۱نفر از دختران و پسران تحت حمایت نیز جهت خرید جهیزیه مبالغی اهدا و برای ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه در شش ماهه نخست سال واریز شد است.

جلالی گفت : در خصوص درمان مددجویان نیز بهزیستی شهرستان میامی هزینه درمان ۳۸ نفر از جامعه هدف را پرداخت و به ۳۹ نفر از معلولین تحت حمایت هزینه ایاب و ذهاب تخصیص و به حساب ایشان واریز شد. وی در ادامه : برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولین تحت حمایت و برای تامین هزینه اندام مصنوعی و ارتز پروتز به ۴ نفر از مددجویان کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان میامی افزود : در تامین مناسب سازی منزل مددجویان برای ۶۸ نفر از جامعه هدف و هزینه بیمه مددجویان به ۴۰ نفر از مددجویان مبالغی تخصیص و پرداخت شد و همچنین برای تامین هزینه های امرار معاش خانواده ها برای ۱۷۳ کمک هزینه معیشتی واریز شده است.

وی خدمات بهزیستی شهرستان میامی در حوزه معاونت پیشگیری را توزیع ۴۰۰ پک شیرخشک به خانواده های دارای چند قلو تحت حمایت اهدا ۸۰ کوله پشتی شامل لوازم تحریر، صدور ۹ برگه یاری برگ بمنظور جبران هزینه مراحل درمان بیماران درگیر اعتیاد، ۴۱ برگ  یاری برگ مشاوره برای خانواده های نیازمند بمنظور کمک هزینه در مراحل مشاوره، برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد، مهارت های زندگی، مهارت های پیش از ازدواج با اساتید مجرب به صورت حضوری وآنلاین برای تمام سنین، غربالگری بینایی ۷۰۰ کودک سه تا ۶ سال، غربالگری شنوایی ۲۴۶ نوزاد بیان داشتند.

سید عیسی جلالی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاران بهزیستی و مراکز تحت حمایت  خواستار تلاش مستمر و همکاری بیشتر آنها در ۶ ماهه دوم سال شدند.

کد خبر 45961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد